Liukaste
Eli, voiko hajusteetonta kasvorasvaa käyttää itsetyydytyksessä liukuvoiteena?
Mitä muuta jää huomioitavaksi liukuvoidetta valitessa?
Itsellä siis agnen hoitoon tarkoitettu voide, joka perjaatteessa semi ”kiinteää”.
Vai kannattaako ihonhoitotuotteiden sijaan ostaa vain kunnon liukuvoidetta?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mietit, voiko hajustamatonta kasvorasvaa käyttää liukuvoiteen tapaan, lisäksi halusit tietää, mitä tulee ottaa huomioon liukuvoidetta valitessa. Liukuvoidetta valitessa on hyvä muistaa, että genitaalialueen iho on yleensä herkkä, joten ihan kaikki voiteet eivät välttämättä sovellu liukuvoiteeksi. Esimerkiksi apteekista saatavat herkälle iholle soveltuvat hajusteettomat ja hellävaraiset rasvat ja öljyt sovetuvat varmasti genitaalialueelle. Perusrasva ei tosin välttämättä anna tarpeeksi liukua, joten öljy voisi olla parempi vaihtoehto esim. Ceridal-öljy. Aknen hoitoon soveltuva rasva ei käy genitaalialueelle, koska se saattaa kuivattaa alapään ihoa liikaa ja tuottaa erittäin epämiellyttäviä tuntemuksia. Parhaan liu’un saat kuitenkin varmasti seksiin ja sooloseksiin suunnitelluilla liukuvoitella. Nautinnollisia hetkiä!
Raisa Hyväri & Oona Turunen