Mieheni on mustasukkainen vibraattorilleni. En saa käyttää vibraattoria, koska hän...
Mieheni on mustasukkainen vibraattorilleni. En saa käyttää vibraattoria, koska hän kokee kai jäävänsä sille kakkoseksi. En vain oikein muilla keinoin saa orgasmia kuin sillä ja siksi tuntuu ettei mieheni arvosta nautintoani. Saan kyllä itsetyydyttää käsillä mutta en saa läheskään aina orgasmia pelkillä käsillä ja se on ison työn takana, enkä edes juuri saa siitä tyydytystä. Olemme keskustelleet tästä monesti, mutta mieheni ei osaa sanoittaa tunteitaan aiheesta. Kuinka edetä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kuvaamasi tapahtumat ovat hyvin tavallisia, joten ette ole tilanteessanne yksin. Vaikka asia tuntuu tällä hetkellä varmasti vaikealta, on positiivista kuulla, että olette jutelleet miehesi kanssa tilanteestanne useasti. Mukavaa myös, että ole löytänyt sopivan tavan tuottaa itsellesi seksuaalista nautintoa.
On inhimillistä tuntea mustasukkaisuutta ja tunne on sallittu siinä missä muutkin tunteet. Mustasukkaisuus saattaa viestittää merkkiä siitä, että toinen henkilö on tärkeä itselle. Mustasukkaisuutta voi myös ilmetä silloin, kun kokee oman asemansa suhteen sisällä olevan jollakin tavalla uhattuna. Tällöin mustasukkaisen henkilön olisi tärkeää miettiä, onko koettu uhka todellinen vai kuviteltu. Mustasukkaisuus on yleensä haitallista silloin, kun se sisältää toisen kontrolloimista ja aiheuttaa kärsimystä suhteen osapuolille sekä vahingoittaa tai häiritsee parisuhdetta ja elämää.
Mustasukkaisuuden herätessä olisi hyvä osata erottaa oman mielen tekemät tulkinnat ja havainnot sekä huomata itsessä heräävät tunteet ja tarpeet. Mustasukkaisuuden tunteiden ilmetessä, on tärkeää pysähtyä miettimään, mikä saa kyseisen tunteen nousemaan esiin ja mitä tunteen takana on. Mustasukkaisuuden tunteen alla saattaa olla esimerkiksi häpeää tai kateutta. Mustasukkainen henkilö voi myös pohtia omia tarpeitaan; kaipaanko esimerkiksi enemmän huomiota tai lämpöä näissä hetkissä?
Kerroit, että saat itsetyydyttää käsilläsi, tarkoitatko tällä yhteisiä seksihetkiä, joissa yrität saada orgasmia vai yksityisiä, sooloseksiin, liittyviä hetkiä? Jokaisella on oikeus omaan kehoonsa ja määräysvalta siihen, millä tavoin omaan kehoon kosketaan. Jos kyse on esimerkiksi seksin aikana tapahtuvasta itsetyydytyksestä, olisiko miehen mahdollista osallistua vibraattorin käyttöön vai tuntuuko ajatus mahdottomalta asialta?
Omista tunteistaan ja tarpeistaan olisi tärkeää jutella kumppanilleen, vaikka se olisi vaikeaa. Yhdessä on helpompaa miettiä, millaiset seikat voisivat tukea kummankin hyvinvointia suhteessanne. Mikäli hedelmällistä keskusteluyhteyttä on hankalaa saavuttaa kaksin, voisi teitä auttaa joko soittaminen neuvontapuhelimeemme tai ajan varaaminen seksuaalineuvojan luota. Neuvontapalvelujemme yhteystiedot löytyvät täältä.
Neuvonnan tiimi