Miksi pornoa pidetään fantasiana? Eihän edes fantasiakirjallisuus ole vain fantasiaa,...
Miksi pornoa pidetään fantasiana? Eihän edes fantasiakirjallisuus ole vain fantasiaa, vaan siihen liittyy tosielämän ilmiöitä. Lisäksi pornossa on myös ihan kotivideoita, joissa on ”ihan oikeaa seksiä”. Onko lapsipornokin vain fantasiaa? Se ei siis ole olemassa, eikä sillä ole vaikutuksia? Miksi miesten fantasioita suojellaan näin. Ei naisten fantasioiden kohdalla ole tällaista suvaitsevaisuutta. naiset eivät saa fantasioida mistään, ellei se ole sitä mitä mies haluaa naisen tekevän seksissä.

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Porno ja fantasia ovat molemmat laajoja käsitteitä. Se mikä yhden mielestä on pornoa ei välttämättä ole sitä toisen mielestä. Fantasialla viitataan yleensä asioihin, jotka ovat jollakin tavoin mielikuvituksellisia ja arkitodellisuudesta erillään.
Fantasia ja teko on tärkeää erottaa toisistaan siksi, että vaikka mielessämme kuvittelemme monesti kaikenlaista, oikeassa elämässä tapahtuviin tekoihimme voimme vaikuttaa. Ainoastaan sellaiset seksuaaliset teot, joissa kaikki osapuolet ovat mukana omasta vapaasta tahdostaan, ovat sallittuja. Tästä syystä esimerkiksi lapsiporno-sanaa ei suositella käytettäväksi, sillä kyse on lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä kuvaavasta materiaalista.
Keskustelisimme mieluusti kanssasi lisää neuvontapuhelimessamme, jonka yhteystiedot ja soittoajat löydät täältä.
Neuvonnan tiimi