Minua häiritsee naapurista kuuluvat seksin äänet. Olen itse 19-vuotias nainen,...
Minua häiritsee naapurista kuuluvat seksin äänet. Olen itse 19-vuotias nainen, ja olen ollut yhdessä poikaystäväni kanssa vajaan vuoden. Poikaystäväni haluaisi, että minäkin ääntelisin seksin aikana. Minulle se on mahdoton ajatus. Olisi kauheaa, jos joku kuulisi meidän rakastelustamme ääniä. Mieleni tekisi huomauttaa naapuriani häiritsevistä äänistä. Onko minulla oikeus siihen? Eikö jokaisen pitäisi hoitaa nämä asiat niin, ettei se kuulu muille?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksin yhteydessä kuuluvat ääneet voidaan laskea normaaleihin elämään liittyviin ääniin, joita ei ole kielletty. Järjestyssääntöihin kuitenkin kuuluu se, että esimerkiksi yöaikaan ei saisi pitää meteliä ja tämä olisi tietysti naapureiden osalta kohteliasta muistaa. Tilanne voi tuntua kovin hankalalta ottaa hienotunteisesti puheeksi, onhan kyseessä toisen yksityisyyteen liittyvä asia. Jos asia häiritsee, on asiasta kuitenkin sallittua jutella isännöitsijälle ja keskustella myös naapurinkin kanssa.
Seksin aikana ei ole pakko äännellä, jos sitä ei halua. Äänteleminen ei tarkoita sitä, etteikö henkilö nauttisi seksistä. Tärkeintä on, että kuuntelee omaa sisintään ja toteuttaa seksuaalisuuttaan vain siten, mikä itsestä tuntuu miellyttävältä. Onko poikaystäväsi ilmaissut, miksi hän toivoo sinun ääntelevän seksin aikana? Olisi hyvä, jos pystyisitte juttelemaan vielä tilanteestanne avoimesti.
Seksuaalisuus on hyvin herkkä osa-alue ihmisen elämässä ja siksi tällaisista tilanteista jutteleminen voi tuntua vaikealta. Kysymyksesi teema on tuttu myös muille ja sinua voisi hyödyttää aiemmin meille tullut kysymys ja siihen liittyvä vastaus. Mikäli sinusta/teistä yhtään siltä tuntuu, voi meidän neuvontapuhelimeemme olla yhteydessä. Näin asiaa on mahdollista käsitellä vielä perusteellisemmin. Kanssamme voi puhua luottamuksellisesti mistä vain, autamme mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi