Minua vaivaa, että olen samassa työpaikassa ihanan naisen kanssa, joka...
Minua vaivaa, että olen samassa työpaikassa ihanan naisen kanssa, joka on varattu. Näen häntä useita kertoja päivässä, saan erektioita, tulen levottomaksi, enkä pysty keskittymään töihini. Olen runkannut joskus kaksikin kertaa töiden välillä WC:ssä. Illalla unelmoin seksistä hänen kanssa. En saa tätä naista mielestä, enkä varsinkaan hänen pyllyä. Kärsin, etten saa puristaa pyllystä. Tunnen itseni lapselliseksi, kun seksiajatukset sotkevat mieleni. Kuinka voisin pystyä hallitsemaan himoni?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihastuminen voi tuntua ihanalta, mutta joskus myös raastavaltakin. Vaikka asia ei nyt varmastikaan lohduta, menevät ihastuksetkin ohi itsestään ajan saatossa ja et ole ainoa, joka painii samojen tunteiden kanssa.
Seksifantasiat ihastuksesta ovat hyvin luonnollisia ja niissä ei ole mitään pahaa. Oletkin jo löytänyt keinon himojen hetkelliseen laannuttamiseen. Onko sinulla mahdollisuutta tietoisesti yrittää suunnata ajatuksiasi muualle niinä aikoina, jolloin et voi tyydyttää itseäsi? Riippuen työnkuvasta, voit yrittää pitää pienen tauon ja käydä vaikka ulkona haukkaamassa happea tai yrittää erilaisia muita keinoja, kuten musiikin kuuntelemista ajatusten tasaamiseksi. Jos helpottaa, voit ajatella, että kyse on kehosi kemiallisista reaktioista, jotka kyllä laantuvat vähitellen. Tarvittaessa voi myös miettiä, olisiko mahdollista muuttaa omia työvuorojaan tai työpistettään, jos tilanne verottaa jo työtuloksien saamista.
Joskus jutteleminen kaverin kanssa auttaa, sillä jaettu huoli, on puolitettu huoli. Halutessasi voit jutella tarkemmin tilanteestasi myös meidän kanssamme soittamalla neuvontapuhelimeemme. Toivottavasti tilanne töissä tasaantuu ja löydät keinon suunnata ajatuksesi muualle, vaikka ihastuksesi olisi paikalla. Tsemppiä tilanteen ratkaisuun.
Maija Nieminen