Minulla on tullut morkkis, kun rupesin miettimään seksikumppanien määrää. Määrä...
Minulla on tullut morkkis, kun rupesin miettimään seksikumppanien määrää. Määrä on 16-21 ja olen 26v mies. Osa on ollut vakavempia juttuja ja osa ns. yhden yön juttuja. Jotenkin nyt tullut sellainen ajatus, että mitäköhän mahdollinen tuleva kumppani ajattelee, ja/tai toivottavasti ei ole ongelma. Toki nämä ovat yksilöllisiä juttuja, mutta pitäisikö olla huolestunut jollain tavalla

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksikumppaneiden määrää ei tarvitse hävetä tai siitä ei tarvitse olla huolissaan, oli se sitten pieni tai suuri. Toisaalta tarkkaa määrää ei myöskään välttämättä tarvitse kertoa tulevalle kumppanille, jos ei halua. Kyseessä on sinun henkilökohtainen asiasi. Mahdollisella kumppanilla saattaa olla saman verran edellisiä seksipartnereita, ja jollekin saattaa olla myös miellyttävä asia, että kumppanilla on paljon entisiä partnereita. Jos asia tulee esiin ja siitä sitten seuraisikin joku ongelma suhteessa, voi asiasta keskustella ja kumppanin huolia kuunnella. Helposti vertailemme itseämme muihin, mutta jokaisen seksielämä ja kumppaneiden sekä kokemusten määrä on kuitenkin omanlaisensa.
Oona Turunen