Minulle on käynyt niin, etten vuosiin ole tunnistanut siemensyöksyn lähestymistä...
Minulle on käynyt niin, etten vuosiin ole tunnistanut siemensyöksyn lähestymistä kuin muutama sekunti ennen sen tuloa. Kiihottuminen ei myöskään nouse yhtä voimakkaaksi. Tämä alkoi kohta sen jälkeen, kun painoin kerran itseäni välilihasta aika kovasti estääkseni siemensyöksyn tulon. Siemensyöksy meni pissarakkoon. Se tuntui aika erikoiselta, vähän kuumottavalta. Pissa vaahtosi sen jälkeen kauheasti. Voivatko ongelmani johtua siitä mitä tein? Voisiko asialle vielä tehdä jotakin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että tarkkailet terveyttäsi ja kehosi reaktioita. Orgasmi ja siemensyöksy ovat kaksi eri tapahtumasarjaa, mutta monesti ne tapahtuvat samaan aikaan. Jokaisen keho reagoi omalla tavallaan erilaisiin hyväilyihin tai painamistekniikoihin. Siksi joillakin välilihan painaminen saattaa tuottaa orgasmin tunteen, mutta ei saada aikaan siemensyöksyä.
Retrogradiseksi siemensyöksyksi kutsutaan tilaa, jossa siemenneste purkautuu virtsarakkoon ja orgasmin yhteydessä ei esiinny siemennestettä. Tällöin rakon kaula ei sulkeudu siemensyöksyn aikana ja virtsa voi olla myöhemmin sameaa. Yleensä kyseisen tilan taustalla on esimerkiksi eturauhaseen kohdistunut toimenpide, hermostollinen sairaus tai lääkkeen haittavaikutus. Retrogradinen siemensyöksy ei ole vaarallinen, mutta voi aiheuttaa hämmennystä tapahtuessaan.
Siemensyöksyn lähestymisen arvioiminen voi tuottaa muillekin vaikeuksia. Siemensyöksyn lähestymisen tunnistamista voi työstää esimerkiksi lantionpohjanlihaksiin tutustumalla. Tänne on koottu enemmän tietoa lantionpohjanlihaksista sekä niiden oikeanlaisesta treenaamisesta.
Jotta saisit tarkemmin tietoon, mikä tilanteesi taustalla on, voisi sinua hyödyttää seksuaalilääketieteeseen erikoistuneen lääkärin puoleen kääntyminen. Myös tavallinen yleislääkäri voi varmasti neuvoa sinua tilanteessasi, jos tämä tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Myös me autamme sinua mielellämme myöhemmin lisää, mikäli asia edelleen painaa sinua. Muiden neuvontapalvelujemme yhteystiedot löydät täältä.
Neuvonnan tiimi