Minun tekisi mieli panna mun yhtä tyttöpuolista kaveria joka on...
Minun tekisi mieli panna mun yhtä tyttöpuolista kaveria joka on minun kanssa samalla luokalla mutta en uskalla kertoa hänelle haluistani kun jos hän ei halua samaa kuin minä ja olen menossa hänen kanssaan kahdestaan mökille ehkä tulevana viikonloppuna niin mitä teen?? Itse olen 15.v ja tämä tyttö on 14.v

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihan luonnollista kokea seksuaalista halua toista kohtaan. Etenkin murrosikäisenä mietteet voivat usein päätyä seksiin liittyviin ajatuksiin. Kiva juttu, jos tunnettekin jo entuudestaan, se saattaa helpottaa aloitteen tekemistä.
Oletteko koskaan aiemmin jutelleet, millaisia toiveita tai ajatuksia teillä on seksin tai (seksi)kumppanin suhteen? Onko vaarana, että tilanne kaverisuhteessanne/luokassanne muuttuu toisenlaiseksi, jos ilmenee erimielisyyksiä vai pystyttekö juttelemaan vaikeistakin asioista luottamuksellisesti kaksin? On tosiaan hyvä huomioida, että vaikka itse olet heti valmis seksiin hänen kanssaan, kaverisi valitettavasti voi ajatella toisin, tai ainakin hän saattaa toivoa maltillisempaa etenemistä. Jos kuitenkin olette esimerkiksi jutelleet seksiin liittyvistä seikoista, on siltä pohjalta helpompi ottaa puheeksi seksin harrastaminen. Tärkeää olisi pystyä juttelemaan siitä, mitä odottaa seksiltä ja toivooko, että tilanne jatkuisi muilla tavoin samana vai onko toisella kenties haaveena pysyvämpikin (seksi)suhde.
Mitään täysin varmaa ja oikeaa ratkaisua ei valitettavasti ole, mutta ehkäpä kevyt sanaton ja sanallinen flirttailu voisi johdattaa tunnelmaa oikeaan suuntaan? Tilanteen tulisi olla rento ja hauska molemmille, joten väkisin ei kannata yrittää saada toista myöntymään seksiin. Seuraa kaverisi viestintää ja pyri tulkitsemaan, onko turvallista ottaa seksi puheeksi vai jätätkö aiheen tältä kerralta/kokonaan. Mieluummin etenee kummallekin sopivassa tahdissa; jos seksi sopii molemmille, niin sitä voi harrastaa ja jos seksi ei vielä sovi, niin siihen voi edetä myöhemmin. Mikäli tilanne etenisi jossain vaiheessa seksiin, on hyvä varautua tilanteeseen kondomilla, joka suojaa kaikissa seksin muodoissa. Kannattaa myös muistaa, että seksi ei ole pelkkää yhdyntää, seksuaalista nautintoa voi tuottaa/saada myös muilla tavoin kuin sukuelinten kautta.
Yksin ei tarvitse ratkaista omia asioitaan, joskus auttaa, kun juttelee esimerkiksi jonkun aikuisen kanssa tilanteesta. Jos sinusta tuntuu, että kaipaat vielä keskustelua tai neuvoja tilanteeseesi liittyen, saat aina olla yhteydessä meidän neuvontapuhelimeemme. Halutessasi voit lisäksi tutustua ihastumista käsittelevään artikkeliimme.
Maija Nieminen