Mistä voi johtua, että yöllä sattuu pippeliin? Olen joskus herännyt...
Mistä voi johtua, että yöllä sattuu pippeliin? Olen joskus herännyt siihen. Pippeli on ollut silloin todella kovana. Se on tapahtunut vain sellaisina öinä, kun olen illalla tehnyt itsetyydytystä. Jos en ole sitä tehnyt, ei ole tuntunut yöllä kipeää. Onkohan niin, ettei minun pitäisi harrastaa koko itsetyydytystä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Näin netin välityksellä on vaikeaa sanoa täysin varmasti, mikä tilanteesi taustalla on. Joissain tilanteissa esimerkiksi kovat otteet tai pitkäkestoinen itsetyydytys voivat aiheuttaa ärsytystä sukuelinten alueella. Ärsytys menee yleensä helposti itsestään ohi, kunhan alueen antaa levätä. Saattaa olla, että sinunkin tapauksessasi voisi kyse olla jostakin tähän viittaavasta seikasta. Lisäksi veren pakkautuminen penikseen voi aiheuttaa kivun tunnetta varsinkin silloin, jos erektio pitkittyy. Tämäkin kipu lähtee tavallisesti itsestään pois.
Itsetyydytystä on turvallista harrastaa, kunhan muistaa kuunnella omaa kehoaan. Jos jokin tuntuu hyvältä, voi sitä jatkaa ja jos taas epämiellyttävältä, kannattaa kyseistä toimintaa välttää.
Kauanko kuvaamasi tilanne on jatkunut? Tuleeko sinulle päivälläkin samanlaisia oireita? Kauanko kipua kestää tai pystytkö helpottamaan sitä jotenkin? Kivuista ei ole mukavaa kärsiä ja jos tilanne edelleen vaivaa sinua ja kivut jatkuvat, on hyvä jutella asiasta vielä terveydenhoitajan kanssa. Kyseessä on luonnollinen asia, joten tilannetta ei tarvitse yhtään hävetä. Toivottavasti voit jo kuitenkin paremmin.
Neuvonnan tiimi