Mitä kaikkea tytön vartalossa tapahtuu kiihottumisen aikana? Ja mitä tapahtuu...
Mitä kaikkea tytön vartalossa tapahtuu kiihottumisen aikana? Ja mitä tapahtuu orgasmin aikana? Voisiko yhdynnässä saada useamman siemensyöksyn? Ja miten peppua voisi hyväillä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiihottumisen tunne muodostuu aivoissa, mutta tunteen vaikutus ilmenee kehossa seksuaalireaktioina. Kiihottuessa sydämen syke ja hengitys kiihtyvät, verenpaine kohoaa ja iho punertuu, nännit kovettuvat ja veren virtaaminen sukuelinten alueelle kiihtyy. Lisäksi kiihottuessa emätin kostuu ja häpyhuulet turpoavat ja erkaantuvat.
Orgasmissa emätin ja kohtu alkavat supistella. Lihasten supistelua ja kouristelua voi ilmetä myös muissa kohdissa kehoa. Lisäksi joillakin tytöillä saattaa tapahtua emättimen ejakulaatio. Lisätietoa orgamista ja siitä, mitä orgasmissa tapahtuu, voit lukea tarkemmin täältä.
Yleisesti mietittynä yhdynnässä saadaan yksi siemensyöksy. Mikäli seksihetkeä haluttaisiin jatkaa ja henkilö saisi uuden erektion, alkaa uusi yhdyntä ja siten on myös mahdollista saada toinen siemensyöksy. Ihminen saa kuitenkin itse päättää, määritteleekö hän kuvatunlaiset tilanteet yhdeksi vai kahdeksi yhdynnäksi, vai katseleeko tilannetta laajemmasta näkökulmasta. Lisäksi on hyvä huomioida, että miehen on mahdollista saada orgasmi myös ilman siemensyöksyä.
Peppua voi hyväillä esimerkiksi sivelemällä, puristelemalla tai suukottelemalla. Jotta hyväilytilanteet olisivat nautinnollisia seksin osapuolille, on tärkeää jutella omista ja toisen toiveista esimerkiksi hyväilyjen suhteen. Näin on mahdollista tuottaa toiselle nautintoa juuri sellaisella tavalla, joka tuntuu molemmista hyvältä.
Jokaisen keho on yksilöllinen ja siksi kehossa tapahtuvat seksuaalireaktiot ja nautinnon kohteet ovat erilaisia. Jos sinua jäi mietityttämään seksuaalisuuteen liittyvät asiat, voit aina tulla juttelemaan kanssamme neuvontapuhelimeen. Autamme sinua mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi