Miten pienellä paikkakunnalla voisi saada seksuaalineuvontaa? Täällä ei ole sellaisia...
Miten pienellä paikkakunnalla voisi saada seksuaalineuvontaa? Täällä ei ole sellaisia neuvojia tietenkään. Haluaisin päästä puhumaan asioista, jotka ovat jo lapsesta asti minua vaivanneet. Luulen, että tarvitsisin useita neuvontatapaamisia. Ei ole minulla vara maksaa siitä millekään yksityiselle, joita olisi kaupungeissa. Kaikki rahat menevät elämiseen.

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Olet oikeassa siinä, että kaikkialla seksuaalineuvontaa ei ikävä kyllä ole saatavilla. Tähän hankaluuteen me esimerkiksi Sexpossa pyrimme vastaamaan siten, että tarjoamme maksuttomia palveluitamme aina myös etäyhteydellä.
Seksuaalineuvonnan saatavuus perusterveydenhuollossa tai erikoissairaanhoidossa vaihtelee suuresti paikkakunnittain. Oman paikkakuntasi tilanteen saat parhaiten selville soittamalla omalle terveysasemallesi.
Seksuaalineuvontatyöskentely on yleensä lähtökohtaisesti lyhyttä, yhden tai muutaman tapaamiskerran mittaista. Jos sinulla on sellainen olo että tarvitsisit elämässäsi pidempiaikaista tukea, on asia hyvä ottaa puheeksi mikäli päädyt ottamaan yhteyttä omalle terveysasemallesi.
Jos haluat pohtia seksuaalineuvonnan tai muun tuen piiriin hakeutumista vielä tarkemmin, voit soittaa neuvontapuhelimeemme.
Neuvonnan tiimi