Miten pystyisin kertomaan poikaystävälleni mitä oikeasti sängyssä kaipaisin, miten minäkin...
Miten pystyisin kertomaan poikaystävälleni mitä oikeasti sängyssä kaipaisin, miten minäkin pystyisin saamaan orgasmin ja kuinka seksi olisi minulle yhtä iso nautinto lopputuloksineen kuin hänelle? Missä tilanteessa siitä pitäisi puhua ja miten? Se tuntuu niiiin vaikealta vaikka hänelle voinkin mistä vaan puhua.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Moni muukin miettii samoja seikkoja kanssasi. Jokaisella vaikeudet puhumiseen ovat yksilölliset, mutta joskus taka-alalla voi piillä ajatus esimerkiksi siitä, jos toinen pahoittaakin mielensä tai kokee olevansa jotenkin epäonnistunut sängyssä. Seksuaalisuus kun on hyvin herkkää osa-aluetta ihmisen elämässä.
On hyvä juttu, että tiedätkin jo itse, mistä saat nautintoa. Olisiko sinun ollut mahdollista näyttää se poikaystävällesi esimerkiksi molemminpuolisen itsetyydytyshetken aikana niin, että kumpikin vuorollaan vain tarkkailee toista ja sitä, mistä toinen tykkää? Vai onko ajatus liian rohkea tällä hetkellä? Ehkäpä parhain tilanne jutella asiasta on sellainen hetki, kun kummallakaan ei ole kiirettä ja molemmilla on ihan hyvä ja positiivinen mieli. Tärkeintä on, ettei tilanne tunnu syyllistävältä. Jotkut saattavat puhua asiasta kierrellen esimerkiksi niin, että ovat kuulleet joidenkin tiettyjen juttujen tuovan nautintoa sängyssä enemmän kuin esimerkiksi jotkin muut asiat. Toisille puheeksi ottaminen on helpompaa esimerkiksi jonkin artikkelin tai elokuvan myötä. Myös omien toiveiden kirjoittaminen paperille on mahdollista, jos ei keskustelutilanteessa löydä oikeita sanoja.
Yksin ei tarvitse näitä pohtia, joten halutessasi voit esimerkisi soittaa neuvontapuhelimeemme, jossa tilannettasi voidaan käsitellä syvemmin. Paljon tsemppiä jatkoon.
Maija Nieminen