Moi! Kun masturboin, emättimeeni mahtuu tiukasti kaksi sormea(etusormi ja keskari).Yritin...
Moi! Kun masturboin, emättimeeni mahtuu tiukasti kaksi sormea(etusormi ja keskari).Yritin pientä dildoa(suunnilleen samanlevyinen kuin kaksi pientä sormea)useampaan otteeseen, mutta se ei mahtunut vaikka olin kuinka kiihottunut, yrittäminen sattui. Onko normaalia että emätin on noin tiukka? En aio ikinä harrastaa seksiä muiden kuin itseni kanssa joten se ei haitanne, kiinnostaa vaan.Gynekologi ei ole maininnut mitään poikkeavaa vaikka on ultrannut sisältäkin(sekin tuntui pahalta/miltei sattui).

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisen keho on erilainen ja siksi emättimissä on eroja. Emättimessä on joustavat seinämät, joiden ansiosta emättimeen on yleensä mahdollista laittaa esimerkiksi sormi, tamponi tai dildo. On kuitenkin yksilöllistä, montako sormea emättimeen mahtuu. Joillakin immenkalvon aukko voi olla ahdas ja vaikeuttaa siksi aiemmin mainittujen asioiden viemistä sisään. Immenkalvon aukon venyminen voi tuottaa aluksi kipua, mutta kipua ei yleensä tunnu enää myöhemmillä kerroilla.
Emättimen kipu sooloseksin aikana voi johtua myös esimerkiksi limakalvojen arkuudesta, kostumisvaikeuksista tai tulehduksista. Lisäksi vulvodynia, emätinkouristus tai endometrioosi voivat aiheuttaa kipua ja vaikeuttaa sooloseksin harrastamista tai gynekologista sisätutkimusta. Mikäli kyse olisi jostakin tällaisesta syystä, on tilanteeseen saatavilla erilaisia hoitomuotoja. Kivuista ei tarvitse kärsiä, joten jos asia edelleen mietityttää tai aiheuttaa vaivaa, on tärkeää käydä uudestaan gynekologilla. Gynekologille kyseisten asioiden hoitaminen on tavallista ja hänelle voi myös sanoa jo etukäteen, jos tietää jonkin tuntuvan ikävältä tai sattuvan.
Sooloseksissä on hyvä kuunnella omaa kehoaan ja edetä sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä. Ihmiskehossa on genitaalialueen lisäksi myös paljon muitakin kohtia, jotka tuottavat seksuaalista mielihyvää. Myös näihin kohtiin voi tutustua, mikäli tuntuu, että sormin tai dildolla harrastettu sooloseksi on hankalaa.
Jos tuntuu siltä, että kaipaisit tukea tai lisätietoa tilanteeseesi liittyen, voit aina olla yhteydessä neuvontapuhelimeemme, jossa autamme sinua mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi