Moi kyselisin apuu vaan tämmöseen et mistä voi johtuu et...
Moi kyselisin apuu vaan tämmöseen et mistä voi johtuu et nykyisin ku saan harvoin seksiä ni oon huomannu sellasen et sillon ku sitä saan ni laukeen aina todella herkästi ja en saa sitä oikein millään estettyä tällästä ei ennen oo ollut ku oli viel suhteessa ja seksiä oli säännöllisesti ja sama on masturboides laukeen tyyliin 30sekunnin jälkeen ja oon kokeillut eri keinoja pidentää aikaa lopettamalla vaikka enne laukeemista mut eipä se auta sen takia on vähän maku menny koko hommaan

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ymmärrettävää, että tilanne turhauttaa kaikista yrityksistä huolimatta. Herkkä siemensyöksy on yleinen vaiva, vaikkei siitä aina haluta toisille kertoa. Asiaa ei silti tarvitse häpeillä. Et maininnut ikääsi, mutta monesti tila voi korjaantua nuorilla miehillä ihan itsestään iän karttuessa.
Kerroit viestissäsi, että tilanne ei ole aina ollut samanlainen. Jos seksikontakteja on harvassa, voi uuden kumppanin kanssa laueta yleensä hieman tavallista nopeammin, kuten myös itsetyydytyksessä, jos laukeamisia ei tapahdu niin usein kuin suhteessa ollessa. Oletko testannut, laukeatko yhtä nopeasti, jos masturboit uudemman kerran heti perään? Potentiaalisen kumppanin kanssa tilannetta voi kompensoida uudella yhdynnällä ensimmäisen siemensyöksyn jälkeen, jolloin tuleminen saattaa kestää hieman pidempään.
Et maininnut tarkkaan, mitä kaikkia keinoja olet jo kokeillut, mutta tänne on koottu erilaisia harjoituksia. Ohjeet löytyvät ”Käyttäytymisterapia”-otsikon alta. Herkkään siemensyöksyyn voi saada helpotusta myös käyttämällä erilaisia puuduttavia geelejä tai suihkeita, joita löytää esimerkiksi erotiikkaliikkeistä. Lisäksi laukeamista voi hidastaa kondomilla, jossa on puuduttavaa ainetta sisällä tai käyttämällä paksua kondomia. Parisuhteessa ratkaisuna voi myös olla toisen tyydyttäminen ensin esimerkiksi suun, käsien tai lelujen avulla ja vasta sitten on yhdynnän vuoro, mikäli siemensyöksy tapahtuu herkästi. Yksi vaihtoehto on myös aloittaa akti silloin, kun toinen osapuoli on juuri saamassa orgasmin ja tiedetään, että myös siemensyöksy on tulossa.
Ikävää kuulla, että tilanne on aiheuttanut sen, että sinulta on mennyt ”maku” koko asiaan. Seksin kuuluisi olla nautinnollinen asia, jossa suorituspaineilla ei saisi olla sijaa. Koska asia vaivaa sinua, sinua voisi helpottaa asiasta keskusteleminen neuvontapuhelimessamme tai seksuaalineuvojan vastaanotolla. Yhteystietomme löytyvät täältä. Lisäksi lääkärin puoleen on hyvä kääntyä varsinkin silloin, jos mistään keinosta ei tunnu olevan edelleenkään hyötyä. Olethan armollinen itsellesi, vaikka tilanne harmittaisikin. Toivottavasti löydät sinulle sopivan auttamismuodon.
Neuvonnan tiimi