Moi! miksi aina kun poikaystäväni laukeaa sisälleni niin tunnen kipua...
Moi! miksi aina kun poikaystäväni laukeaa sisälleni niin tunnen kipua hänen vetäytyessä ulos minusta? kipu tuntuu juuri olevan 1-2 sentin syvyydessä ja aivan aukon ympärillä. kipu lähtee yleensä muutamassa tunnissa pois

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävää kuulla, että olet kokenut kipua yhdynnän jälkeen. Kauanko tätä on jatkunut vai onko tilanne ollut aina samanlainen? Oletko havainnut tällaista kipua mahdollisen itsetyydytyksen aikana tai joissakin muissa tilanteissa? Hyvä juttu, että kipu ei kestä koko päivää.
Kuvamaasi kipu voi johtua erilaisista syistä, kuten limakalvojen kuivumisesta tai esimerkiksi jostakin tulehduksesta. Eräissä tapauksissa kyse saattaa olla endometrioosista, mutta yleensä endometrioosin aiheuttamia kipuja voi havaita myös kuukautiskierron eri vaiheissa. Yhdyntäkipuja saattaa aiheuttaa myös vulvodynia, johon voi kuulua muitakin vaihtelevia oireita, kuten kivut emättimen suun alueella sekä esimerkiksi tamponia asetettaessa. Kiputilat voivat vulvodyniassa myös vaihdella kuukautiskierron mukaan. Vulvodynia voidaan jakaa karkeasti kahteen alatyyppiin, joista vulvan vestibuliittisyndrooma, tai vestibulodynia, aiheuttaa emättimen suulla kipua.
Oletteko pystyneet juttelemaan kokemuksistasi poikaystäväsi kanssa? On tärkeää jutella omasta tilanteestaan ja pyrkiä miettimään juuri teille sopivaa tapaa toteuttaa seksuaalisuuttanne niin, että tilanne olisi molemmille kaikin tavoin miellyttävä. Kivun kanssa ei ole mukavaa elää, joten tapauksen selvittämiseksi, olisi hyvä jutella asiasta lääkärin kanssa, joka osaa antaa juuri sinulle sopivaa apua tilanteeseesi. Mikäli sinä, tai sinä ja poikaystäväsi, kaipaatte keskustelua ja tukea asiaanne liittyen, autamme teitä mielellämme muiden neuvontapalvelujemme kautta. Toivottavasti asia selviää ja voit hyvin jatkossa.
Maija Nieminen