Moi oon 17v jätkä niin ihan tällästä haluisin kysyy ku...
Moi oon 17v jätkä niin ihan tällästä haluisin kysyy ku vanhemmat eros 6kk sitten ja oon jääny asuu mun mutsin kaa niin mun mutsi alko tapailee tätä yhtä jätkää se ja sen 17v tytär muutti meille noin viikko sit niin mulla ja sillä muijalla on seksisuhde molemmat suostu et ollaan seksisuhtees ja haluisin kysyy et onko se ok panna mun puolsiskoo ja pitäskö mun kertoo mun mutsille ja mun puolsiskon faijalle tästä? Ja ei olla mitään verisukua.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksi sukulaisen kanssa on yleinen fantasia, sillä laissa on kriminalisoitu sukupuoliyhteys lähisukulaisten kesken. Lähisukulaisella tarkoitetaan verisukulaisia ylenevässä tai alenevassa polvessa. Koska ette ole biologisesti sukua toisillenne, ei laissa ole määritelty sen tarkemmin estettä seksisuhteellenne. Lähinnä tällaisissa tapauksissa ihmisen oma etiikka määrittelee, mikä on sallittua ja mikä ei.
Miltä tapahtuneet asiat tuntuvat sinusta itsestäsi tällä hetkellä? Oletteko jutelleet tarkemmin siitä, mitä mieltä kumppanisi on asian kertomisesta? On jokaisen itse päätettävissä, kertooko asiasta eteenpäin vai ei. Kerrottaessa kyseisestä asiasta on hyvä ottaa huomioon, että kaikki eivät välttämättä näe asiaa samalla tavalla kuin te. Jos kuitenkin tuntuu siltä, että haluatte asiasta puhua, voitte sen myös tehdä. Jos puhuminen tuntuu vaikealta, voit olla ensin yhteydessä esimerkiksi neuvontapuhelimeemme, jossa asiaa pystytään käsittelemään tarkemmin.
Neuvonnan tiimi