Moi. Pelkään, että kaluni on ihan liian pieni. Se on...
Moi. Pelkään, että kaluni on ihan liian pieni. Se on velttona vain vähän yli 3 cm ja jäykistyneenä 9 cm. Olen 16 eikä se ole kasvanut juuri ollenkaan. Onko se normaali vai pitäisikö mennä tutkimuksiin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Monilla on samanlainen huoli, et siis ole yksin pelkosi kanssa. Jokainen kalu on yksilöllinen, eli omanlaisensa ja sopiva sellaisena kuin on. Ei ole olemassa yhtä normaalia penistä tai peniksen kokoa.
Peniksen koko ei vaikuta peniksen toimintaan. Jos on huolissaan omasta peniksestään, voi kiinnittää huomiota esimerkiksi siihen, että tunteeko kipua, onnistuuko virtsaaminen, erektiot ja siemensyöksyt, tunteeko nautintoa ja mielihyvää tai onko peniksen ihossa jonkinlaisia muutoksia. Peniksiä on paljon eri kokoisia, isompia ja pienempiä, ja ne ovat koosta riippumatta toimivia ja omistajalleen tärkeitä. Peniksestä voi lukea lisää täältä.
Oona Turunen