Moii oon 12 vuotias poika ja mul on tämmönen vähäsen...
Moii oon 12 vuotias poika ja mul on tämmönen vähäsen jännä kyssäri. Mul on ongelmana et ku harrastan balettii ja mun ryhmäs on yks tosi söpö poika johon taidan olla vähä ihastunu nii sit mul balettitunneil nousee kikkeli melkein aina pystyy jos oon sen lähellä… :/ mitä mä voisin tehä asialle? ja onks tää normaalii vai oonks jotenki yli seksuaalinen tän ikäseks 😀

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihan luonnollista, jos kikkeli nousee pystyyn ihastuksen lähellä. Tätä kutsutaan erektioksi ja joskus se voi ilmaantua tahattomastikin, niin nololta kuin se voi tuntuakin. Tällaisessa tilanteessa ei oikein voi muuta kuin odotella, että erektio laskee ja vaikka yrittää kiinnittää ajatuksiaan johonkin muualle kuin omaan ihastukseensa sillä hetkellä. Monet yrittävät piilottaa erektionsa istumalla/seisomalla eri asennossa tai käyttämällä vaatteita, joissa erektio ei näy. Voit myös mennä hetkeksi vessaan ja odottaa erektion laskemista. Jotkut saattavat testata itsetyydytystä, mutta tämä on aina jokaisen oma valinta.
Ei siis syytä huoleen, erektio on merkki siitä, että kehosi toimii niin kuin pitääkin. Jos ihastumiseen tai murrosikään liittyy muitakin kysymyksiä, voit aina jutella turvallisen aikuisen kanssa tai kääntyä meidän puoleemme uudestaan.
Maija Nieminen