moikka apuva tarttes
elikkäs juu oon 17v poika jostai päi suomee ja oon koht 18v emt mikä muo vaivaa vai onks tää vaa jotai stressii tai jotai elikkä mulla on alkunu päässä ns viiraamaa ja näit ei oo ikin tapahtunu paitti joskus elikkä niiku mun pää näyttää jonku mieli kuvan ja siin on se tietty ihmine et haluisin tappaa sen vaikken oikeasti halua ja en HALUa ajatalle edes mitään mitään tollasta paskaa en ikinä haluu tehä kellekkää mitää pahaa ja sit mul on ollu jotai ns seksuaalisii päähä pistoi mun isästäja frendistä vaikka olen full hetero mitä veetä en ymmärrä miks mulla käy jotai tollast pääs jos ymmärrät mitä tarkotan niin hyvä mut sano mitä teen et oonks mä vaa oikeesti sekasin päästä vai onks tää vaa normaaliii ?????

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kuvailit, kuinka sinusta tuntuu, että päässäsi viiraa. On hienoa, että laitoit viestiä ja haluat hankkia tilanteeseesi apua.
Et kertonut viestissäsi, kuinka kauan sinulla on ollut tappamiseen liittyviä ajatuksia. Kuten itse sanoit, stressi saattaa varsinkin pitkään jatkuneena tai voimakkaana aiheuttaa vastaavanlaisia tuntemuksia ja ajatuksia. Lisäksi ihmiset reagoivat stressiin hyvin yksilöllisesti. Oletko mahdollisesti puhunut asiasta jonkun kanssa? Olisi tärkeää, että saisit tilanteessasi tukea ja sinulla olisi ihmisiä, joille voisit ajatuksistasi ja tilanteestasi puhua.
Kerroit, että sinulla seksuaalisia päähänpistoja isästäsi ja ystävästäsi. On hyvin tyypillistä, että ihminen jossakin elämänsä vaiheessa kokee jonkinlaista seksuaalista vetoa lähipiirissään olevia ihmisiä kohtaan. Myös eroottiset unet ja ajatukset ovat hyvin tyypillisiä, eikä ihminen voi hallita uniaan.Jokainen saa myös itse määritellä, mitä termiä omasta seksuaalisesta suuntautumisesta haluaa käyttää, eivätkä esimerkiksi eroottiset unet ja ajatukset määritä ketään automaattisesti esimerkiksi homoksi tai heteroksi. Kuvailemasi seksuaaliset päähänpistot eivät siis määritä seksuaalista suuntautumistasi.
Sinun olisi hyvä päästä juttelemaan jonkun ammattilaisen kanssa tilanteestasi. Viestisi perusteella on mahdotonta löytää kaikkia vaikuttavia tekijöitä, joten olisi hienoa, jos saisit itsellesi keskusteluapua, jotta tilanteeseesi löytyisi ratkaisu. Olisiko sinun mahdollisuus kääntyä mahdollisen oppilaitoksen tai kotipaikkakuntasi kuraattorin tai psykologin puoleen. Voit myös halutessasi soittaa Sexpon nimettömään ja maksuttomaan puhelinneuvontaan. Puhelinajat ja numeron löydät täältä.
Tsemppiä jatkoon ja toivottavasti tästä oli sinulle hyötyä!
Ronja Ohra-aho & Oona Turunen