Moikka! Minua vaivaa sellanen asia kun olen aloittanut suhteen sellasen...
Moikka!
Minua vaivaa sellanen asia kun olen aloittanut suhteen sellasen mua 25 vuotta vanhemman naisen kanssa. Meillä on tosi hauskaa yhdessä ja seksi on tosi nautinnollista hänen kanssaan. Mutta pelkään miten vanhempani reagoivat asiaan kun hän on heitäkin vähän vanhempi.
En ole siis kertonut heille sitä vielä, mutta he tietävät että olen naisista kiinnostunut. Mutta eivät sitä että itseäni vanhemmista. Kiitos!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että otit meihin yhteyttä. Seurustelusuhteisiin ei ole ikärajaa ja ihmiset luovat romanttisia suhteita suuresta ikäerosta huolimatta.
Nuorten seksisuhteita säädellään laissa suojaikärajalla, jonka tarkoitus on suojella lapsia ja nuoria seksuaaliselta hyväksikäytöltä. Mainitsemme tämän siksi, ettei kysymyksessä tule ilmi sinun oma ikäsi. Jos olet alle 16-vuotias, on tärkeää, ettet jää asian kanssa yksin, vaan kerrot suhteesta turvalliselle aikuiselle.
Miten keskustelut tällaisiin aiheisiin liittyen yleensä ovat menneet vanhempiesi kanssa? On totta, että vanhempasi saattavat huolestua kuullessaan suhteestanne. Vanhempien tehtävä on huolehtia lapsesta, ja joskus huoli voi näkyä voimakkaana reagointina lapsen tekemiin valintoihin. Jokaisella on kuitenkin seksuaalinen itsemääräämisoikeus ja oikeus valita kenen kanssa ryhtyy suhteeseen.
Oletteko keskustelleet asiasta kumppanisi kanssa? Kuinka hän voisi tukea sinua vanhemmillesi kertomisessa?
Olisiko sinun mahdollista keskustella asiasta jonkun turvallisen ja luotettavan tahon kanssa? Voit esimerkiksi olla yhteydessä meihin puhelimitse tai varaamalla ajan neuvontaan, niin voimme yhdessä pohtia, kuinka tilanteessa voisi toimia.
Neuvonnan tiimi