Moikka,Oon nuori lapsia suuresti rakastava tyttö, jonka mieleen hiipi outo...
Moikka,
Oon nuori lapsia suuresti rakastava tyttö, jonka mieleen hiipi outo pelko. Mulle tuli ajatus, että apua jos reagoisinkin jotenkin seksuaalisesti esim. alastomiin lapsiin.
Ajattelin, että mieltäni on pakko testata ja varmistaa, että pelko on vale ja kun aloin kuvitella näitä nakuja lapsia (ahdistuneena, koska ajatus tuntu niin väärältä jo lähtökohtasesti) mun alapää reagoikin siihen jotenkin pienesti jännittyen tms. Ahdistuin tosta suuresti, ja kysyisinkin mitä tuo voisi olla?

Hei. Kiitos kysymyksestäsi. Et ole ollenkaan yksin pohdintasi kanssa.
Kehossa esiintyy koko ajan erilaisia tuntemuksia, joihin yleensä emme kiinnitä huomiota. Jos kuitenkin alamme tarkkailla jotakin kehon osaa – olipa se sitten oikean käden pikkurilli tai sukuelinten alue – alamme yleensä havaita alueella jotakin, kuten esimerkiksi vaikkapa kihelmöintiä, lämpöä, viileyttä jne.
Sukuelinten alueen tuntemuksille on lisäksi tyypillistä se, että ne aktivoituvat tilanteessa, joka jollakin tavoin liittyy seksuaalisuuteen. Tämä ei merkitse, että tilanteen tulee olla kiihottava, vaan ainoastaan, että tilanne liittyy mielessä jollakin tavalla seksuaalisuuteen. Myös ajatus ”voi ei, olisi kamalaa jos tämä olisi minulle kiihottavaa” on tiukasti seksuaalisuuteen liittyvä. Tällaiseen pelkoajatukseen liittyvä kehollinen ahdistusreaktio yleensä vielä vahvistaa erikoisia tuntemuksia huolta edelleen lisäten.
Moni kokeilee kuvailemaasi testiä ja varsin moni testiä kokeillut tuntee jotakin sukuelinten alueella edellä kuvatuista syistä. Tämänkaltaisesta testistä ei voida päätellä henkilön mieltymyksiä, fantasioita tai sitä, millaisia seksuaalisia tekoja ihminen haluaisi tehdä.
Osalla ihmisistä on aito ja pitkäkestoinen seksuaalinen kiinnostus lapsiin. Mieltymys ei ole yhtä kuin teko ja lapsiin kohdistuvan mieltymyksen kanssa on mahdollista elää hyvää elämää, jossa mieltymyksen mukaisia tekoja ei toteuta. Meihin voi aina olla yhteydessä, jos omat mieltymykset herättävät pohdintaa tai huolta. Puhelinpäivystyksemme yhteystiedot ja ajanvarauslomakkeen löydät täältä.
Neuvonnan tiimi