Moi!oon 16v poika ja kysyisin apua. mä liikun vähän huonosti...
Moi!
oon 16v poika ja kysyisin apua. mä liikun vähän huonosti onnettomuuden seurauksena ainakin tällä hetkellä ja tarvin paljon apuu henk. koht. avustajalta. oon aika paljon pyörätuolissa. mulla kuitenkin ”alapää toimii” ja tekis aina välillä mieli itse tyydyttää itseni. se on vaan vaikeaa riisuminen ja varsinkin pukeminen nyt vaikeaa, ja pitäisi pyytää mun avustajalta apua housujen laskemiseen ja pukemiseen . en oikein tiedä että onko se ok, ja jotenkin nolottaisi edes kysyä. oisko ideoita?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa kuulla, että alapääsi toimii. Sinulla on lupa ja oikeus nauttia kehostasi, seksuaalisuudesta ja itsetyydytyksestä vammautumisesta huolimatta. Henkilökohtaisen avustajan tehtäviin usein kuuluu asiakkaan vaatteiden pukeminen ja riisuminen, joten voit hyvin pyytää sitä häneltä. Sitä ei tarvitse nolostella, se on osa heidän työtehtäviään.
Keskustelun tueksi voi tarvittaessa ottaa esimerkiksi tämän Avusta ja ohjaa seksissä turvallisesti-oppaan, joka on suunnattu henkilökohtaisille avustajille. Voitte vaikka yhdessä lueskella sitä halutessanne ja sopia siitä, kuinka toivoisit saavasi avustusta ja millaisissa tilanteissa. Pyydä rohkeasti apua tähän tärkeään asiaan.
Oona Turunen