Mua ahdisteltiin viime vuonna, mut mitään ei tapahtunut. Se tyyppi...
Mua ahdisteltiin viime vuonna, mut mitään ei tapahtunut. Se tyyppi oli kuitenkin ollu mulle sitä ennen tosi luotettava. Mä koen tällä hetkellä tosi paljon huonoja tunteita seksin ja itsetyydytyksen yhteydessä ja en tykkää niistä enää. Tulee kuitenkin olo et mun ei pitäis tuntee näin koska mulle ei kuitenkaan oikeesti käyny mitään. Varsinki tää mun ahdistelija pelottaa mua, koska aina kun se on lähistöllä mä kiihotun, vaik mä tiiän et se on kamala enkä mä voi oikeest tykätä siitä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävä kuulla, että olet kokenut ahdistelua. Sellaista ei pitäisi kenenkään joutua kokemaan. Oletko jutellut asiasta jonkun sinulle luotettavan ihmisen kanssa? Turvallisen ihmisen kanssa juttelu usein helpottaa asian käsittelyä.
Kerrot, että mitään ei tapahtunut. On silti ymmärrettävää, että asia jää painamaan mieltä, vaikka konkreettisesti ei ehkä olisikaan tapahtunut sellaista, joka ulospäin näyttäisi ahdistelulta. Ahdistelu voi olla myös vain sanallista tai pienikin ahdisteluun viittaava käytös tai vaarallinen tilanne saattaa jäädä vaivaamaan. Sinulla on oikeus tuntea mitä tahansa tunteita. Vaikka tilanne ei olisi lain silmissä ns. virallisesti ahdistelua, on kokijalla itsellään aina oikeus määritellä kokemansa tunteet ja vaikutukset tilanteesta.
Emme voi valita tunteitamme tai sitä, mistä kiihotumme. On tavallista tuntea kiihottumista myös asioista, jotka herättävät ristiriitaisia tunteita tai ahdistusta. Ahdistavan tapahtuman jälkeen voi ymmärrettävästi tulla sellainen olo, että seksistä tai itsetyydytyksestä on vaikeaa nauttia. Seksuaalisesta häirinnästä voi lukea tarkemmin esimerkiksi täältä.
Voit olla rohkeasti yhteydessä esimerkiksi näihin luotettaviin tahoihin: Tukinainen ja Naisten linja.
Palveluissa mainitaan erityisesti naisille suunnattu tuki, mutta voit olla heihin yhteydessä vaikka olisit jotakin muuta sukupuolta. Voit myös olla yhteydessä meihin, niin voimme tarkemmin jutella tilanteestasi ja miettiä yhdessä apukeinoja esimerkiksi nautinnon palauttamiseen seksiin ja itsetyydytykseen. Tilanteessa ei kannata jäädä yksin, apua on saatavilla.
Neuvonnan tiimi