Mun pippeli kasvaa aina kun juttelen yhelle kivalle tytölle onko...
Mun pippeli kasvaa aina kun juttelen yhelle kivalle tytölle onko se ihan tavallista? Mitä mun kannattaa tehdä asialle? Ja tarkoittaako tää sitä että mä haluan nussia sen kanssa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pippelin kasvamista ja nousemista kutsutaan erektioksi ja asiasta ei tarvitse olla huolissaan. Erektio on osa kehon luonnollista toimintaa ja erektioita voi syntyä tahattomasti murrosiässä ja myöhemminkin. Erektio ei siis tarkoita, että toisen kanssa haluaisi nussia. Erektio on kuitenkin mahdollista saada myös silloin, kun on kiihottunut esimerkiksi ihastuksestaan tai muusta kiinnostavasta henkilöstä.
Erektiota voi piilotella esimerkiksi solmimalla paidan tai hupparin vyötäisille tai käyttämällä housuja, joissa erektion piilottaminen onnistuu itseltä parhaiten. Jos erektio vahingossa näkyy, ei asiasta tarvitse nolostua, sillä tällaista voi tapahtua kenelle tahansa. Kehon reaktioita oppii ajan myötä seuraamaan ja siten ennakoimaan erektion syntymisen. Mikäli erektio yllättää sopimattomassa tilanteessa, ei kannata olla huolissaan, sillä erektio kyllä laskee hetken päästä itsestään.
Vaikuttaa siltä, että olet kehittynyt tavalliseen tahtiin ja sinulla ei ole syytä huoleen. Turvallisille aikuisille on aina lupa puhua tällaisista asioista, sillä hekin ovat olleet kehittyviä nuoria aikanaan. Kehoon ja murrosikään liittyvistä asioista saat enemmän tietoa terveydenhoitajalta tai halutessasi lähettämällä uuden kysymyksen meille.
Maija Nieminen