N27v.Häpykarvoitukseni alueella, sukuelimien yläpuolella eli normaalin ihon alueella, on punainen...
N27v.Häpykarvoitukseni alueella, sukuelimien yläpuolella eli normaalin ihon alueella, on punainen ihottumaläntti, n. 2cm kokoinen. Välillä se on kuiva ja hilseilevä, välillä siinä on märkänäppyjä, välillä se on kostea ja alushousuihin tulee siitä kellertävää nestettä. Alue on kipeä kun siihen koskettaa, ja välillä tekee mieli raapia.Olen ainoastaan masturboinut,en ole harrastanut seksiä, en edes suudellut(paitsi jos pikapusu suulle eskarikamulta lasketaan niin sitten olen).Mitä teen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä kuulla, että tarkkailet terveyttäsi. Sukuelimiin, tai niiden lähelle, voi syntyä kuumuuden, hikoilun, hankauksen tai vääränlaisten pesuaineiden takia jonkinlainen tulehdus. Alue voi punoittaa, kutista, hilseillä tai märkiä. Ihottumassa voi olla mukana myös bakteeri- tai hiiva-infektiota.
Kivuista ei ole mukavaa kärsiä, joten tilanteen tarkistamiseksi, sinun olisi hyvä käydä lääkärissä. Lääkäriltä on mahdollista saada hoito-ohjeet, joilla vaiva saadaan kuntoon. Aluetta voi hoitaa pesemällä sitä kahdesti päivässä ja kuivaamalla huolellisesti. Lisäksi hoitoon saatetaan tarvita myös paikallisesti käytettävää sienivoidetta, johon on yhdistetty antibiootti ja hydrokortisonivoide. Hoitomuotoja on saatavilla, joten toivottavasti alue tulee niillä pikaisesti kuntoon.
Neuvonnan tiimi