Nautinnon tuottaminen penikselle
Hei. Haluaisin oppia mahdollisimman paljon peniksen toiminnasta, jotta osaisin seksissä tuottaa eniten nautintoa. Voiko tähän saada ”teoriaoppia”, vai opetella vain käytännössä kumppanin kanssa? Mielestäni on hyvä ensin kokeilla kädellä miltä kosketus tuntuu. Sitten voi kokeilla suulla ja kielellä penistä eri kohdista ja kosketella eri voimakkuudella eri puolilta penistä. Eikö kielellä ole hyvä etsiä peniksestä tuntoherkimpiä kohtia? Miten yhdynnässä voisi tehdä näitä kokeiluja?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Koska ihmisiä on erilaisia, myös kokemukset seksuaalista mielihyvää tuottavista kohdista ja asioista vaihtelevat yksilöittäin. Tämän vuoksi peniksen ”käytön” oppii parhaiten kumppanin kanssa. Joku saattaa pitää hieman hellemmästä kosketuksesta ja toiset taas vähän voimakkaammasta. Mitään väärää tapaa hyväillä toista ei ole ja kuvaamasi asiat vaikuttavat luontevilta etenemistahdiltaan. Oleellista on huomioida hyväilyjä antaessa, että kehossa on peniksen lisäksi muitakin kohtia, joita koskettelemalla voi tuottaa nautintoa toiselle.
Kielellä ja suulla voi etsiä peniksestä tuntoherkkiä kohtia. Yksi tuntoherkimmistä kohdista sijaitsee peniksen päässä, terskan alueella, mutta kokeilemalla voi löytää lisää kosketusherkkiä kohtia. Perinteisessä emätinyhdynnässä on hankalaa hyväillä penistä esimerkiksi käsillä, mutta ennen yhdynnän aloittamista voi mainitsemiasi tekniikoita kokeilla. Penistä voi kuitenkin stimuloida yhdynnän aikana lantionpohjan lihaksia supistamalla. Kumppanin kanssa kannattaa keskustella, millaisia hyväilyitä hän toivoisi saavansa. Voitte yhdessä ideoiden pohjalta kehitellä teille parhaimman yhdyntätekniikan.
Mitään haittaa ei ole, jos haluaa oppia, miten penis toimii. Jos sinua kiinnostaa, on sekä meidän sivuillemme että Väestöliiton sivuille koottu tarkemmin tietoa penikseen liittyen. Myös sooloseksiä käsittelevästä artikkelista voisi olla sinulle hyötyä, sillä artikkeliin on koottu tietoa erilaisista hyväilytavoista, joita voi kokeilla myös kaksin.
Uteliaisuus ja into oppia uutta ovat jo hyviä valtteja nautinnon tuottamisessa. Niin kauan kuin kuuntelee toisen toiveita ja tilanne tuntuu molemmille miellyttävältä, ei ole mitään väärää tapaa hyväillä toista. Jos sinulle herää vielä kysymyksiä aihepiiriin liittyen, keskustelemme mielellämme asiasta neuvontapuhelimessamme.
Neuvonnan tiimi