neitsyys
Hei. Onko pippelin työntäminen pimppiin vaikeampaa, jos tyttö on neitsyt. Pitääkö silloin olla vielä varovaisempi kuin muuten? Onko sellaisen tytön pimppi tiukempi, jonka sisällä ei ole vielä käyty? Onko se myös tuntoherkempi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ensimmäinen kerta on usein jännittävä. Jännittäessä on tavallista, että tytön tai naisen sukuelinten alueen lihakset ovat kireät ja työntyminen sisään voi olla vaikeaa ja kivuliasta. Pimppi ei ole kuitenkaan ole tiukempi, eikä tuntoherkempi kuin jo seksuaalisesti aktiivisemmalla naisella. Emätin on joustava ja mukautuva kiihottuessa.
Ensimmäisellä kerralla kannattaa edetä rauhallisesti, jotta yhdyntä olisi mahdollisimman rento ja nautinnollinen. Seksin aloittamiseen ja ns. esileikkiin on hyvä varata aikaa, jotta tytöllä on aikaa kostua. Pimpin kosteus onkin tärkeää molempien nautinnon ja mukavuuden kannalta. Kaupasta ja apteekeista saatavilla erilaisilla liukuvoiteilla voi lisätä nautintoa ja helpottaa pippelin työntymistä pimppiin.
Hymen, jota usein hieman harhaanjohtavasti kutsutaan immenkalvoksi saattaa ensimmäisen yhdynnän aikana joustaa ja vuotaa hieman verta. Tämä voi tuottaa tytölle myös kipua. Hymenistä voit lukea lisää täältä. Hyvin valmistautuneena ensimmäinen kerta voi olla molemmille hyvin nautinnollinen.
Anna Ahtiainen, Raisa Hyväri, Marja Heikkinen & Oona Turunen