No moi! Oon 16v poitsu ja mun poikaystävä on 14v....
No moi! Oon 16v poitsu ja mun poikaystävä on 14v. Ollaa oltu yhessä nyt reilu vuos. Mut edelleenkää mun vanhemmat ei hyväksy sitä… Tai siis ei hyväksy sitä et oon pojan kanssa:( mitä voisin tehä? Nyt me ei oikee voida koskaa yökyläillä tai mitää :/

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa kuulla, että olet löytänyt jonkun kivan ihmisen elämääsi. Harmi juttu, että vanhempasi eivät asiaa hyväksy, se varmasti tuntuu kurjalta. Miten poikaystäväsi huoltajat suhtautuvat asiaan? Jos he suhtautuvat paremmin, voisi joskus tilannetta helpottaa huoltajien välinen keskustelu, jossa tämän poikaystäväsi huoltajat voisivat kertoa, että seurustelussanne ei ole mitään pahaa. Joskus aikuisten on helpompi kuunnella toista aikuista kuin nuorta itseään. Myös toisten aikuisten kannustava käytös seurusteluanne kohtaan voi olla vanhemmillesikin esimerkkinä, kuinka asioita on mahdollista katsoa myös toiselta kantilta.
Joskus asioiden ”sulattelemiseen” voi mennä aikaa, etenkin, jos vanhempasi ovat luoneet päässään kuvan siitä, millaista elämän tulisi olla ja miltä sinun tulevaisuutesi tulisi näyttää. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteivätkö he rakastaisi sinua, joskus vaan asiat ottavat oman aikansa. Maailmassa on monia ihmisiä, joilla vanhemmat ovat vähitellen alkaneet suhtautua suopeammin lapsensa seurusteluun, joten sinänsä ei vielä kannata luopua toivosta, ettetkö sinä voisi olla yksi heistä.
Onko sinulla, tai teillä, ketään aikuista, jolle olisi asiasta helpompi jutella? Näin ei tarvitsisi yksin ratkoa omia murheitaan ja ihmissuhteisiin liittyviä asioita. Halutessasi voit tutkia myös Setan sivuja, jonka kautta voit löytää vertaistukea tai tietoa eri tilanteisiin liittyen. Heillä on myös vanhemmille tarkoitettu oma artikkelinsa, jonka voi halutessaan jättää luettavaksi kotona, jos siihen on mahdollisuus. Tsemppiä teille, toivottavasti tilanne kotona helpottaa piakkoin.
Maija Nieminen