Nyrkkinainti
Hei, olemme naisystävän kanssa yrittäneet kokeilla nyrkkinaintia emättimeen. Emme ole päässeet puusta pitkään, sillä käteni ei mene emättimeen kovin pitkälti ja ikään kuin luut ottaisivat vastaan. Olemme käyttäneet liukastetta ja naisystäväni on ollut kiihottunut. Olisiko joku muu asento parempi, kuin selällään olo vai pitääkö unohtaa koko homma?

Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Nyrkkinainnissa eli fistauksessa on tärkeää ottaa huomioon muutamia seikkoja, joista useat kerrotkin jo huomioineesi kumppanisi kanssa. Tärkeintä on avoin keskustelu ja se, että yhteinen leikki on molemmille mieleen. Tämä lähtökohta teidän osaltanne kuulostaa olevan kunnossa.
Fistaajan käsien on tärkeä olla huolletut (kynnet leikattu, reunat viilattu pyöreiksi). Halutessaan voi kokeilla hyvin istuvaa kumihanskaa. Toinen tärkeä elementti on liukuvoide, jota tulee olla saatavilla runsaasti ja jonka tulisi olla fistaukseen soveltuvaa (ei liian ohutta tai haihtuvaa). Seksivälineliikkeistä on saatavilla nimenomaan fistaukseen tarkoitettuja tuotteita.
Fistattavalla tulee olla mukava, rentoutumisen mahdollistava asento. Sängyllä selällään maatessa fistattava voi joutua jännittämään reisiä, jolloin myös pakarat ja lantionpohja saattavat jännittyä. Fistattavan jalkoja voi kokeilla tukea tyynyillä tai, jos mahdollista, kokeilla fistausta hyvässä seksikeinussa tai gynepöydällä. Myös kontillaan oloa voi kokeilla, jos fistattava löytää niin päin rennomman asennon. Mikäli fistaajan käsi on kovin iso, tämä asento ei kuitenkaan välttämättä toimi.
Fistaamisessa kannattaa edetä rauhallisesti ja vähitellen. Kiihottuneena kehoa ja mieltä on helpompi rentouttaa. Eteneminen on hyvä aloittaa yhdestä sormesta ja edetä vähän kerrallaan siten, että sormet ovat suorina ja käsi supussa (ei siis alkuvaiheessa nyrkissä). Kun käsi on tarpeeksi syvällä, sormet yleensä taipuvat nyrkkiin. Mikäli etupuolella tuntuma on luinen, käsi voi olla helpompi saada sisään vähän alaviistosta tai välilihaa vasten nojaten.
Äkillistä, repivää kipua ei fistattaessa saa tuntua, mutta kiristyksen tunne on normaalia. Tyypillisesti kiristävää kiputuntemusta esiintyy eniten juuri ennen kuin käsi pääsee sisälle asti. Kun rystyset ohittavat kapeimman kohdan, kiristyksen tunne helpottaa.
Kättä ei myöskään tule vetää ulos nyrkissä, vaan sormet suoristettuna. Mikäli käden ulosvetäminen tuntuu pahalta, on mahdollista, että emättimen sisälle on muodostunut ilmalukko. Tällaisessa tilanteessa fistaajan tulee auttaa ilmaa sisään varovasti toisen käden sormella.
Koska jokaisen anatomia on yksilöllinen, toisen anatomialle fistaus toimii paremmin kuin toiselle. Jos ei ole varma, onko lantion anatominen rakenne fistaukseen hankala vai onko kyse enemmänkin lihasten rentouttamisesta, tuntumaa voi hakea eri kokoisia seksileluja apuna käyttäen. Tällöin kannattaa aloittaa pienemmillä leluilla ja edetä asteittain kohti kookkaampaa lelua.
Nautinnollisia hetkiä!
Tiia Forsström & Maria Vihlman