Olen aina ennen kokenut olevani lesbo. Olen aina ihastunut vain...
Olen aina ennen kokenut olevani lesbo. Olen aina ihastunut vain naisiin ja olen seurustellut vain naisten kanssa. Tapailen tällä hetkellä yhtä mukavaa naista ja näen tulevaisuuden hänen kanssaan. Nautin suuresti seksistä hänen kanssaan, mutta en saa nykyisin enää orgasmeja. Välillä mietin miltä seksi miehen kanssa tuntuu ja pitäisikö olla miehen kanssa. Haluaisin kokea sen mutta ei ole koskaan tullut ketään miestä vastaan kenen kanssa seksiä haluaisin. En haluaisi myöskään satunnaista irtoseksiä

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On luonnollista pohtia omaa seksuaalista suuntautumistaan aika ajoin. Aina vastausta ei ole niin helppoa löytää ja joskus tulee huomanneeksi, että seksuaalinen suuntautuminen voi olla hyvin joustava käsite. Joskus omat fantasiat voivat myös hämmentää ja jopa saada miettimään omaa elämäänsä laajemmassakin mittakaavassa. Tässä ei ole mitään pahaa ja kuvaamiesi asioiden pohtiminen on ihan tavallista monelle ihmiselle. Kaikkia fantasioita ei ole myöskään pakko toteuttaa, jos ajatus tuntuu jollakin tavalla väärältä tai on muutoin mahdotonta.
Mainitsit, ettet nykyisin saa enää orgasmeja. Kauanko näin on jatkunut ja saatko orgasmin itsetyydytyksessä? Onko tilanne vaikuttanut jotenkin suhteeseenne? Oletko havainnut, onko orgasmin saaminen vaikeutunut, kun olet miettinyt viestissäsi kuvailemiasi asioita? Ovatko nämä mietteesi tulleet koskaan esille yhteisissä keskusteluissanne? Omista toiveistaan ja peloistaan kannattaa jutella avoimesti toiselle. Joskus tällaisista asioista on silti vaikeaa puhua kumppanilleen, etenkin, kun tilanne on itsellekin epäselvä. Siksi sinua voisi helpottaa keskusteleminen neuvontapuhelimessa, jossa tilannettasi olisi voinut käsitellä laajemmin. Olethan armollinen itsellesi, sillä joskus tällaisten asioiden pohtiminen vie aikaa. Toivottavasti kuitenkin löydät jonkin sinulle/teille sopivan ratkaisun.
Maija Nieminen