Olen alkanut nähdä seksiunia existäni ja mieheni kavereista. Olen unessa...
Olen alkanut nähdä seksiunia existäni ja mieheni kavereista. Olen unessa todella ihastunut heihin ja tämä hämmentää minua. Olenko todella ihastunut heihin? Onko tämä normaalia? Kertooko se siitä että minun pitäisi erota vaikka olen tyytyväinen suhteessani?

Hei, kiitos kysymyksestäsi.
Kirjoitit unista, joissa olet ihastunut eksiisi tai kumppanisi kavereihin. Mietit, kertooko tämä suhteestasi jotain, mistä pitäisi olla huolissaan.
Unimaailma on paikka, jossa kaikki on mahdollista. Sen vuoksi unet tuntuvat toisinaan hyvin hämmentäviltä. On kuitenkin tavallista, että uneksii seksistä tai tuntee unessa ihastuksen tunteita erilaisia ihmisiä kohtaan. Joskus halut, himot tai kiihkeät tunteet kohdistuvat henkilöihin, joihin ei laillisuuden tai yleisen soveliaisuuden vuoksi voisi ihastua tai vaikkapa harrastaa seksiä.
Monesti uniin ajautuu ihmisiä, jotka ovat saattaneet olla jotenkin läsnä päivällä; ehkä puheissa tai ajatuksissa. Kenties ihastuksen tunteesi kertovat siitä, että arvostat kyseisiä henkilöitä ja pidät heistä? Ehkä elät unessa uudelleen ihastuksen tuntemuksia, joita olet kokenut joskus?
Unet voivat olla vahvoja kokemuksia ja joskus ne ovat todella todentuntuisia. Toisinaan, joku unen emootio voi seurata uneksijaansa pitkälle päivään. Joskus unessa esiintyvien ihmisten tapaaminen normiarjessa saattaa tuntua vähän kiusalliselta, mutta eiköhän sekin mene ajan myötä ohi.
Unien kautta prosessoimme päivän tapahtumia ja käsittelemme erilaisia tunteita. Niiden perusteella ei kannata tehdä eropäätöksiä, varsinkin kun koet olevasi tyytyväinen suhteeseesi. Mutta voit halutessasi pohtia uniasi ja miettiä, mistä ne voisivat mielestäsi kertoa. Parhaimmillaan unien tutkailu voi lisätä uusia oivalluksia itsestä.
Tervetuloa myös ilmaisiin neuvontapalveluihimme, jos haluat jatkaa keskusteluja. Löydät palvelumme tämän linkin kautta.
Neuvonnan tiimi