Olen aseksuaali ja seksuaalisesti kiinnostunut yksinomaan eräästä epätavanomaisesta fetissistä …
Olen aseksuaali ja seksuaalisesti kiinnostunut yksinomaan eräästä epätavanomaisesta fetissistä (n. 11v saakka, nyt 26v). Fetissini toteutus oikeassa elämässä on fyysisesti mahdotonta ja se kohdistuu tietynlaisiin ei-seksuaalisiin tilanteisiin eikä ihmisiin. Pystyn löytämään mm. elokuvista ”pornoa” ja voin kiihottua ja itsetyydyttää mielikuvitukseni varassa. Fetissini ei häiritse elämääni, mutta koen joskus turhauttavaksi sen mahdottomuuden ja sen, etten oikein voi puhua poikkeavuudestani.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä voi olla erilaisia mieltymyksiä tai fetissejä, jotka ”poikkeavat valtavirrasta”. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö omista fetisseistä olisi lupa nauttia vähintäänkin mielikuvan tasolla. Maailmaan mahtuu myös niin paljon ihmisiä, että monesti jollakin toisella on sama fetissi, vaikkei hän välttämättä kuuluisikaan lähipiiriisi.
On mukavaa kuulla, ettei fetissisi häiritse elämääsi ja pystyt toteuttamaan seksuaalisuuttasi esimerkiksi itsetyydytyksen avulla. Kerroit, ettet voi puhua fetissistäsi; tarkoititko tällä keskustelua ihan vain yleisesti ihmisten kanssa vai jotakin tiettyä tilannetta, jossa asiaa ei voi tuoda esiin? Tuntuu varmasti turhauttavalta, jos joutuu piilottamaan jonkin puolen itsestään.
Et maininnut sen tarkemmin fetissistäsi, mutta netin kautta voisi löytyä joko Suomesta tai maailmalta samanhenkisiä ihmisiä, joiden kanssa saattaisi olla mahdollista vaihtaa ajatuksia. Myös meille on mahdollista tulla juttelemaan omasta tilanteestaan. Voit olla yhteydessä esimerkiksi neuvontapuhelimeemme tai tarvittaessa varata ajan seksuaalineuvojan vastaanotolta. Palveluissamme on turvallista jakaa omia tuntemuksiaan ja käsitellä tilannettaan. Yhteystiedot löytyvät täältä. Toivottavasti löydät sinulle sopivan keskustelukanavan, mikäli vielä haluat tilanteestasi avautua.
Neuvonnan tiimi