Olen erittäin kiimainen enkä tiedä enää mitä tehdä!
Olen aloittanut itsetyydytyksen noin kuukausi sitten ja aloitin sen klitorishieronnasta, se oli eka sellaista aika haileeta eli ei oikeen tuntunut kovinkaan paljon miltään. Löysin sitten netistä että myös huulirasvalla voi itsetyydyttää, mietin että kuinkakohan terveellistä mahtaa olla hieroa huulirasvalla klittaa, mutta kuitenkin päätin kokeilla. No siis se tuntui erittäin paljon oikealta tavalta itsetyydyttää mutta kuitenkin tähän on johtanut kokoaikainen himotus. Eli siis päivittäin itsetyydytän, eikä se tule esteeksi normaalille arjelle. Mutta mitä tekisin sille että kokoajan himottaa? Mutta joo ei häiritse normaalia arkea, mutta tuntuu erittäin tuskaiselta kun kokoajan himottaa. Enkä kuitenkaan rupea masturboimaan muun perheeni nähden.

Hei,
kiitos kysymyksestäsi. Sooloseksissä tärkeintä on, että se tuntuu sinusta mukavalta. Huulirasvan käyttö itsetyydytyksessä on ihan okei kunhan huolehdit hygieniasta eli esimerkiksi siitä, että kosketat itseäsi puhtain käsin ja että huulirasvakin on puhdas. Sukuelinten aluetta kosketeltaessa on myös hyvä suosia tuotteita, jotka ovat iholle erityisen hellävaraisia ja esimerkiksi hajusteettomia.
Sooloseksin sopiva määrä riippuu ihmisestä ja elämäntilanteesta ja kerrotkin, että itsetyydytys ei sinun kohdallasi häiritse arkeasi. Pohdit kuitenkin, että mitä tehdä jatkuvalle himolle. Himo on siinä mielessä samanlainen tunne kuin muutkin tunteet, että vahvistumisen jälkeen se yleensä myös heikkenee omia aikojaan, vaikka asialle ei tekisikään mitään. Himoa tuntiessa tunteen voi panna merkille (”tunnen himoa, se on luonnollinen tunne joka tulee ja menee”) ja suunnata kuitenkin huomion siihen, mitä parhaillaan on tekemässä. Itsetyydytyksen yhteydessä ja omassa rauhassa himoa voi tietoisesti kasvattaa ajattelemalla vaikkapa eroottisia ajatuksia, jolloin himosta voi iloita ja nautiskella.
Jos kuitenkin sinusta tuntuu, että himotus häiritsee sinua, voisit joko soittaa neuvontapuhelimeemme tai varata ajan neuvontaan, jotta voisimme yhdessä miettiä toimivia keinoja tilanteeseesi.
Sexpon neuvonnan tiimi