Olen huomannut ekojen yhdyntöjen aikana, että minun on vaikeaa olla...
Olen huomannut ekojen yhdyntöjen aikana, että minun on vaikeaa olla täysin rentona. Olen aina ollut päällä, enkä pysty silloin rentoutumaan kokonaan. Varmaan juuri siksi yhdynnät eivät ole antaneet läheskään niin suurta nautinnon tunnetta kuin suuseksi. Silloin voin olla sängyssä selällään keskittyen vain hengittämään ja nauttimaan tyttöystävän tarjoamaa nautintoa. Ne hetket ovat olleet vertaansa vailla. Olisiko yhdyntöihin olemassa joku rentouttava vinkki? Toki ne ovat olleet kivoja kokemuksia.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ensimmäiset yhdyntäkerrat voivat tuntua jännittäviltä ja tilanteissa saattaa olla vaikeaa rentoutua. Tätä tapahtuu muillekin eikä asiasta tarvitse olla huolissaan. Usein jännitys menee itsestään ohi ja keho rentoutuu, kun yhdynnässä oleminen tulee tutummaksi.
Mukavaa, että olette suuseksin avulla pystyneet löytämään nautinnollisen tavan harrastaa seksiä. Yhdyntä on vain yksi seksin muodoista ja sen voi myös jättää välistä, mikäli se ei anna yhtä paljon nautintoa kuin jokin muu tapa harrastaa seksiä. Korostakaa niitä hyväilytapoja, jotka tuntuvat mieluisilta. Jos vaikkapa mainitsemasi suuseksi tuntuu miellyttävimmältä tavalta nauttia, voi harrastaa pelkästään suuseksiä, mikäli se käy molemmille.
Keskustelemalla tyttöystäväsi kanssa on mahdollista löytää sopivin tapa tuottaa toisillenne nautintoa. Jos jokin ei tunnu hyvältä, voi toiselle kertoa asiasta ja pitää tarvittaessa taukoa. Rauhallisella etenemisellä on usein helpompaa saavuttaa rentoutuneempi olotila. Asentoa voi vaihtaa niinkin, että tyttöystäväsi on päällä sinun sijastasi. Aina kosketuksen ei ole pakko johtaa yhdyntään. Mikäli suorituspaineet vaikuttavat asiaan, voi läheisyyttä ja rentoutuneen tilan saavuttamista harjoitella esimerkiksi hellyysharjoituksen avulla.
Seksissä on oleellista säilyttää leikkimielisyys ja henkinen rento asenne; monesti kehokin rentoutuu näin vähitellen kuin itsestään. Jos asia edelleen vaivaa sinua tai tyttöystävääsi, voitte olla yhteydessä neuvontapuhelimeemme. Autamme teitä mielellämme vielä lisää.
Neuvonnan tiimi