Olen huomannut, että masturboidessa saan parhaan orgasmin kun ”vedän sukuelimiä...
Olen huomannut, että masturboidessa saan parhaan orgasmin kun ”vedän sukuelimiä vatsalihaksilla ylöspäin” samalla kun hankaan klitorista, ja pidätän henkeä samalla mahdollisimman pitkään(alkaa hiukan huimata). Onko se turvallista? Voiko erityisesti hengityksen pidättämisestä tulla jotain haittaa, jos ei käytä apuvälineitä tai kurista itseään tms? Voinko vahingossa vahingoittaa itseäni jos innostun ja unohdan hengittää?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että olet löytänyt sinulle sopivan tavan masturboida. On tavallista, että syke kohoaa ja hengitys tihenee orgasmia kohti mentäessä. Henkeä pidättäessä voi myös alkaa hiukan huimata. Lähinnä keholle voi olla vahingollista, mikäli hapensaanti estyisi pitkäksi aikaa täysin tai henkilöltä lähtisi taju ja hän vahingossa loukkaisi samalla itsensä. Tällaisia tilanteita voi välttää kuuntelemalla ja tarkkailemalla oman kehonsa reaktioita ja viestejä sekä pitämällä riittävästi taukoja hapensaannin takaamiseksi.
Omaa kehoaan kuunnellen voit jatkossakin masturboida sinulle sopivalla tavalla. Mikäli haluat tietää laajemmin terveyteen liittyvistä asioista, voit halutessasi keskustella terveydenhoitajan kanssa. Myös meidän puoleemme saa aina kääntyä uudelleen, autamme mielellämme lisää neuvontapuhelimen kautta.
Neuvonnan tiimi