Olen ihastustunut erääseen 10-vuotiaaseen tyttöön, enkä saa häntä mielestäni pois....
Olen ihastustunut erääseen 10-vuotiaaseen tyttöön, enkä saa häntä mielestäni pois. Alkaa häiritsemään kun en oikein ajattele mitään muuta. Miten pääsisin tästä yli?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihastuminen on tunne, joka saattaa yllättää ja joskus myös ahdistaa. Emme voi valita kehen ihastumme tai pakottaa ihastumisen tunnetta menemään pois. Ihastumisesta voi lukea lisää tästä tietoartikkelistamme.
Ihastuessa on tavallista kokea, ettei ajatuksissa pyöri muuta kuin ihastuksen kohde. Jos olet samaa ikätasoa ihastumisen kohteen kanssa, ei asialle tarvitse välttämättä tehdä mitään. Tunteilla on tapana tulla ja mennä. Esimurrosiässä on tavallista ihastua ikätovereihin ja ihastuksen kohteet saattavat vaihdella tiuhastikin.
Jos olet huomattavasti vanhempi kuin 10-vuotias, aikuinen tai nuori aikuinen, voi asiasta puhuminen luotettavan tahon kanssa olla hyödyllistä. Jos tunnistat itsessäsi lapsikohteista seksuaalisuutta, ole rohkeasti yhteydessä SeriE-hankkeeseemme. Keskusteluapumme on nimetöntä ja luottamuksellista.
Neuvonnan tiimi