Olen ollut vain kerran tytön kanssa seksissä mutta hän sanoi...
Olen ollut vain kerran tytön kanssa seksissä mutta hän sanoi että minulla on micropenis. Mikä sellainen sitten on?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mikropenis on lääketieteellinen tila, jossa peniksen koko ei vastaa penikselle määriteltyä keskimittaa. Mikropeniksen taustalla voi olla useita eri oireyhtymiä ja mikropenis havaitaan yleensä heti syntymän jälkeen. Tilan voi siis määrittää ainoastaan lääkäri eikä kukaan tilanteen ulkopuolinen, siksi tytön lausahdus ei siis ole pitävä. Mikäli virtsaaminen, erektiot ja siemensyöksyt onnistuvat toivotunlaisesti, ei syytä huoleen ole. Et myöskään maininnut ikääsi, mutta myös murrosikä voi saada vielä erilaisia muutoksia aikaan peniksen alueella.
Seksuaalisuus on hyvin herkkä osa-alue ihmisen elämässä. Siksi seksuaalisuuteen ja ulkonäköön kohdistetut sanat voivat helposti loukata, olipa ne sanottu tahallisesti tai tahattomasti. Oletteko jutelleet tästä tilanteesta vai jäikö asia selvittämättä? Jos sinulle jäi ikävä tunne asiasta, olisi hyvä jutella tapahtuneesta joko tämän tytön tai sitten jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Mikäli sinusta tuntuu siltä, voit myös soittaa esimerkiksi neuvontapuhelimeemme, jossa asiaa voidaan käsitellä paremmin. Kanssamme voi jutella avoimesti ja luottamuksellisesti.
Neuvonnan tiimi