Olen tyttö. Kun saan orgasmin, jostain sukuelimistäni tulee yleensä aika...
Olen tyttö. Kun saan orgasmin, jostain sukuelimistäni tulee yleensä aika iso määrä melko hajutonta ja väritöntä ”vettä”. Mietin että voiko se olla laimeaa pissaa? Miten sen saa loppumaan ja pitäisikö mennä lääkäriin? Ärsyttää kun ainut paikka missä voin masturboida on suihku… Ja miten muka voisin ikinä harrastaa seksiä pojan kanssa kun pissisin sen sukuelimille ja kastelisin sängyn?!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Masturboinnin ja orgasmin aikana keho reagoi aina omalla tavallaan ja monesti tilanteisiin liittyy myös eritteitä. Kuvauksesi perusteella vaikuttaisi siltä, että kyseessä on todennäköisesti emättimen ejakulaatio. Ejakulaatio on kehon luonnollinen reaktio, jonka takia ei tarvitse mennä lääkäriin. Ejakulaation aikana erittyy hajutonta ja väritöntä nestettä virtsaputken vieressä olevista Skenen rauhasista. Ejakulaationeste ei ole pissaa, vaikka se sisältääkin virtsa-ainetta. Toki pissaa voi lirahtaa masturboinnin aikana, jos rakko on esimerkiksi täynnä, mutta luultavasti sinun tapauksessasi on kyse vain emättimen ejakulaatiosta.
Ejakulaationestettä saattaa tulla kerralla paljonkin ja on ymmärrettävää, että se voi harmittaa. Ejakulaationeste ei todennäköisesti häiritse poikia, joitakin se saattaa jopa kiihottaa. Potentiaalisen seksikumppanin kanssa voi jutella jo valmiiksi huolistaan ja kertoa, mistä emättimen ejakulaatiossa on kyse. Todennäköisesti tilanne on monelle täysin OK, eikä asiaan tarvitse sen enempää palata. Erilaisia masturbointiin tai seksiin liittyviä tilanteita voi helpottaa muovinen/kuminen patjansuojus tai lakana. Näin masturbointi/muu seksi onnistuu myös esimerkiksi sängyssä tai lattialla.
Vaikka tilanne saattaa nolottaa nyt, ei mitään syytä häpeään ole. Voit olla ylpeä siitä, että tunnet kehosi ja olet löytänyt sinulle sopivan tavan nauttia seksuaalisuudestasi. Jos asia painaa sinua, kannattaa jutella tilanteesta esimerkiksi terveydenhoitajan kanssa. Myös meille saa lähettää uuden kysymyksen tai olla yhteydessä neuvontapuhelimeemme. Halutessasi voit tutustua vielä emättimen ejakulaatiota käsittelevään sarjakuvaan ja artikkeliin.
Neuvonnan tiimi