Olisiko aihetta alkaa treenata lantionpohjanlihaksia, kun saan siemensyöksyn aina harmittavan...
Olisiko aihetta alkaa treenata lantionpohjanlihaksia, kun saan siemensyöksyn aina harmittavan nopeasti? Yhdyntä ja suuseksi vastaanottavana osapuolena kestävät usein alle minuutin. Tuntuu nololta, että siemensyöksy aina yllättää. Kuinka niitä lantionpohjanlihaksia voisi treenata? Ilmeisesti ne eivät kovin hyvässä kunnossa ole.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Moni muukin on kokenut samanlaisia tilanteita kanssasi ja kuvaamissasi tapahtumissa ei ole mitään noloa. Siemensyöksyn herkkyys vaihtelee yksilöittäin ja monesti nuorilla siemensyöksy saattaa tulla herkemmin ja yllättäen, mutta tilanne usein korjaantuu itsestään iän ja kokemuksen myötä.
Onnistuuko siemensyöksyn pidättäminen mahdollisen itsetyydytyksen yhteydessä? Mikäli onnistuu, voi kyse olla esimerkiksi jännityksestä tai muista siemensyöksyn herkkyyteen vaikuttavista tekijöistä. On kuitenkin hyvä huomioida, että jokaisen keho toimii yksilöllisellä tavalla ja ihminen tietää parhaiten itse oman tilanteensa taustat.
Mitään yhtä oikeaa kestoa ei yhdynnälle tai suuseksille ole, joten panostakaa ajan sijaan enemmänkin tilanteiden nautinnollisuuteen. Yhdyntään voi myös ryhtyä vasta silloin, kun tietää, että siemensyöksy on jo tuloillaan ja kumppanikin on lähellä orgasmia. Siemensyöksyn hidastamiseksi voit kokeilla paksumpaa kondomia tai kondomia, jonka sisäpinnalla on puuduttavaa ainetta. Siemensyöksyä on mahdollista opetella hallitsemaan paremmin myös mainitsemasi lantionpohjan lihaksiston avulla. Jos sinua kiinnostaa, on asiaa avattu enemmän harjoitteiden kautta sekä Terveyskirjaston sivuilla että meidän artikkelissamme.
Seksuaalisuuteen liittyviä asioita ei tarvitse hävetä, joten jutelkaa rohkeasti kumppanisi kanssa tilanteestasi. Yhdessä voitte keksiä juuri teille sopivia tapoja tuottaa ja saada mielihyvää. Mikäli aihepiiri vaivaa sinua jatkossakin, kannattaa asiasta jutella lääkärin kanssa. Näin saat vielä sinulle täsmällisempiä ohjeita tilanteen hoitamiseen. Jos kaipaat tukea tai neuvoja tapaukseesi liittyen, olemme aina valmiita auttamaan sinua uudestaan joko nettineuvonnassa tai neuvontapuhelimessamme.
Neuvonnan tiimi