Onko miehen ja naisen vartalossa mitä muita eroja, kuin että...
Onko miehen ja naisen vartalossa mitä muita eroja, kuin että naisille kasvaa tissit ja naisella on pimppi ja miehillä pippeli?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Sukuelinten alue sekä rintakehä ovat ehkäpä kaikkein selkein eroavaisuus ihmisten vartaloissa. Mainitsemiesi kohtien lisäksi voi miehillä havaita kivekset, aataminomenan ja esimerkiksi parrankasvua sekä runsaamman karvoituksen rintakehän tai vatsan alueella. Muita vartaloiden eroavaisuuksia ovat naisilla kohtu, munasarjat, munanjohtimet ja kuukautiset. Lisäksi naisilla on korkeampi ja miehillä taas matalampi äänenkorkeus. Ihmisen vartaloon ja ulkonäköön kuitenkin vaikuttavat erilaiset seikat, kuten omat perintötekijät.
Koska vartaloita on yhtä monta kuin on ihmisiä, on huomioitava, että jokaisen keho on kokonaisuutena omanlaisensa. Kaikki vartalot ovat arvokkaita ja hyviä yksilöllisine piirteineen ja ominaisuuksineen. Jos sinua kiinnostaa murrosikään ja kehoon liittyvät asiat, voit lukea niistä täältä. Mikäli jokin jäi vielä mietityttämään sinua, voit jutella asiasta turvallisen aikuisen kanssa tai lähettää meille uuden kysymyksen.
Neuvonnan tiimi