onko normaalia esinahka hilseilee näin syksyaikaan olen käyttänytBepanthen-voidetta joka vähän...
onko normaalia esinahka hilseilee näin syksyaikaan olen käyttänyt
Bepanthen-voidetta joka vähän auttaa voiko tuota siis käyttää pitemmän aikaa vai mielummin tavallista kosteusvoidetta

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Hieno juttu, että haluat pitää huolta kehostasi. Peniksen herkkä iho voi ärtyä, kuivua tai hilseillä siinä missä iho muuallakin kehossa. Ihon kuivumisen ja ärtymisen taustalla on usein sukuelinten alueen tiheä pesu sekä voimakkaiden pesuaineiden käyttö. Kuivumista ja hankaumia voivat aiheuttaa myös esimerkiksi tiukat, hiostavat vaatteet taikka mekaaninen liike itsetyydyttäessä.
Pitkäaikaisemmassa käytössä on suositeltavaa käyttää mahdollisimman kevyttä, hajusteetonta perusvoidetta. Voidetta levitetään vedellä pestylle ja kuivatulle penikselle.  Apteekista saat lisätietoa juuri sinulle soveltuvista tuotteista.
Toisinaan esinahassa voi esiintyä ihosairauksia, kuten puna- tai valkojäkälää, joita voidaan hoitaa erityisillä hoitovoiteilla. Jos vaiva ei kotikonstein helpota parissa viikossa, kannattaa käydä lääkärillä varmistamassa oikea hoito. Lisätietoa saat omalta terveysasemaltasi.
Neuvonnan tiimi