Onko normaalia että esinahka ei peniksen ollessa erektiossa mene itsestään...
Onko normaalia että esinahka ei peniksen ollessa erektiossa mene itsestään terskan taakse ja tuntuu epämiellyttävältä ja ehkä vähän kivuliaalta vetää sinne. Kuitenkin menee jos hitaasti vetää. Kun penis ei ole erektiossa vetäytyy esinahka taakse moitteetta.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Esinahka ei kaikilla mene itsestään terskan taakse erektiossa. On tavallista, että esinahka voi olla kireä ja ahdas, tällöin sen liikuttelu erektion aikana voi tuntua epämiellyttävältä. Esinahkaa voi lempeästi ja varovasti venytellä käyttäen apuna esimerkiksi liukuvoidetta tai hajustamatonta perusvoidetta. Esinahan hellävaraisen venyttelyn voi ottaa vaikkapa rutiiniksi suihkussa käynnin tai sooloseksin yhteydessä. Säännöllisen venyttelyn ja ajan myötä esinahkasi voi löystyä ja tulla liikkuvammaksi myös erektiossa.
Jos kivuliaat ja epämiellyttävät tuntemukset jatkuvat pitkään, on hyvä käydä lääkärissä. Voit lukea esinahasta tarkemmin tästä tietoartikkelistamme.
Neuvonnan tiimi