Onko oikeasti mahdollista saada orgasmi ilman siemensyöksyä?
Onko oikeasti mahdollista saada orgasmi ilman siemensyöksyä? Mihin se sperma oikein jää silloin? Voisiko mies saada useita orgasmeja peräkkäin kuten jotkut naiset? Voiko olla niin, ettei mieheltä tulisi siemensyöksyä ollenkaan, mutta orgasmeja saisi aina halutessaan? Silloinhan ei tarvitsisi käyttää ehkäisyäkään, vaan voisi nauttia orgasmeista rajattomasti. Tämä tuntuu ajatuksena uskomattomalle. Voisitteko kertoa tästä aiheesta, ja sen mahdollistamasta nautinnosta?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On oikeasti mahdollista, että henkilö voi saada orgasmin ilman siemensyöksyä ja siemensyöksyn ilman orgasmia. Monesti nämä kaksi asiaa liittyvät yhteen, mutta eivät aina, koska tilanteet vaihtelevat aina yksilön, seksitavan sekä seksikerran mukaan. Orgasmi on kokemuksellinen reaktio aivoissa ja kuvaamissasi tilanteissa mies siis kokee orgasmin tunteen, mutta spermaa ei tule, sillä mies ei saa siemensyöksyä.
Sarjaorgasmienkin saaminen on mahdollista miehelle, mutta kaikki eivät niitä saa. Yleensä tilanteeseen vaaditaan lantionpohjan lihasten tunnistamista ja niiden harjoittamista. Sarjaorgasmien saaaminen vaatii harjoittelua ja keskittymistä. Sarjaorgasmin saaminen voi riippua myös seksikerrasta tai -tavasta ja siksi sarjaorgasmia ei välttämättä saa aina, vaikka haluaisikin.
Ehkäisyä on hyvä käyttää, sillä välttämättä ei voi tietää, saako pelkän orgasmin vaiko myös siemensyöksyn. Lisäksi mahdollisen esiliukasteen erittymisen myötä emättimeen voi kulkeutua siittiöitä ja tämä taas voi vaikuttaa raskauden alkamiseen. Kondomia käytettäessä ehkäistään lisäksi seksitautien syntyminen.
Jos sinua kiinnostaa tämä aihepiiri edelleen, voit tutustua tarkemmin Väestöliiton artikkeliin. Myös Sexpon neuvontapuhelimeen saa aina soittaa, jos haluat pohtia aihetta enemmän.
Neuvonnan tiimi