Onko turvallista hygienian kannalta, jos nuolen tyttöystävääni häpyhuulten välistä ja...
Onko turvallista hygienian kannalta, jos nuolen tyttöystävääni häpyhuulten välistä ja emättimen sisältä, ja välillä pyllyreiästä? Välillä haluaisimme pussailla, ja kielipusut olisi oikein kiihottavia. Seksitauteja meillä ei ole.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On luonnollista fantasioida ja kiihottua suuseksistä ja sen antamisesta toiselle. Hygieniaan ja puhtauteen liittyen olisi suositeltavaa käydä alapesulla ennen suuseksiä. Seksuaaliterveyden kannalta on tärkeintä aina käyttää kondomia tai suuseksisuojaa kaikissa seksin muodoissa. Hyvä kuulla, ettei teillä ole seksitauteja, testeissä kannattaakin käydä, mikäli aiempia kumppaneja on ollut ja aikoo jättää kondomin käytön pois.
Joissakin tapauksissa voisi kuvaamissasi toimissa uhkana olla jonkin infektion saaminen, varsinkin, jos pyllyreiän aluetta on nuoltu. Monesti sukuelinten alueen hyväileminen ei kuitenkaan aiheuta hygieniaan/terveyteen liittyviä ongelmia mahdollisten seksitautien lisäksi. Kielipusuja voi antaa myös hyväilyjen lomassa toiselle, jos se tuntuu molemmista miellyttävältä ajatukselta.
Lisätietoa terveyteen ja hygieniaan liittyen saat terveydenhoitajalta. Halutessasi voit myös tutustua suuseksiä käsittelevään artikkeliin täältä.
Neuvonnan tiimi