Onko yhdyntä kuinka eri laista riippuen siitä tapahtuuko se emättimeen...
Onko yhdyntä kuinka eri laista riippuen siitä tapahtuuko se emättimeen vai peräaukkoon? Voiko molemmissa käyttää samoja asentoja? Pysyykö kondomi varmasti paikallaan, jos penis viedään niin syvälle naisen sisään, että kondomi häviää kokonaan näkyvistä?

Hei, kiitos kysymyksestäsi.
Yhdyntä voi tuntua erilaiselta, riippuen tapahtuuko se emättimeen tai peräaukkoon. Koska peräaukkoa ympäröi sisempi ja ulompi sulkijalihas, se voi tuntua sormen, sormien tai peniksen ympärillä tiukemmalta kuin esimerkiksi emätin, jonka ympärillä ei ole tällaisia vahvoja lihaksia. Anaaliseksissä ja penis-emätinyhdynnässä voi käyttää samoja asentoja.
Mietit, pysyykö kondomi paikallaan, jos penis on syvällä emättimessä. Kyllä sen pitäisi pysyä, jos kondomi on penikselle oikean kokoinen, niin leveydeltä kuin pituudeltakin. Kondomin pysymiseen vaikuttaa myös erektio.
Jos kondomi on liian iso, väärän mallinen tai peniksen erektio on heikko, kondomi voi luiskahtaa peniksestä pois vähän tai kokonaan. Se voi myös jäädä emättimeen. Hyvä kondomi on sopivan kokoinen, silloin se pysyy paikallaan, ei purista eikä rullaudu.
Neuvonnan tiimi