Oon koko ajan kiimas
Hei, mä oon 12v tyttö ja mulla on koko ajan kiima päälä. Mun tekis mieli tyydyttää koko ajan, ja mun pillu on koko ajan litimärkä. Onks tää sitä murrosikää? Äiti lupas ostas mulle dildon, mun teinikiimaa helpottamaan.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Elät nyt uutta vaihetta elämässäsi ja sen on varmasti jännittävää ja hämmentävääkin ajoittain. Vaikuttaisi hyvinkin siltä, että kyse on luonnollisista murrosiän aikaansaamista muutoksista kehossasi, jotka laittavat myös hormonisi hyrräämään. On siis ihan tavallista, että saattaa tuntea itsensä kiimaiseksi ja tekee mieli tyydyttää koko ajan itseään.
Sooloseksi on hyvä tapa tutustua omaan kehoonsa ja sen reaktioihin. Itsetyydytystapojen suhteen vain mielikuvitus on rajana, eli jos olet kiinnostunut kokeilemaan dildoa, voit sen myös tehdä. Kannattaa kuitenkin aloittaa pienimmästä mallista ja mukaan ottaa liukuvoidetta, jotta ei tule harjoitellessaan satuttaaneeksi itseään. Itsetyydytyksen harrastamiseen on hyvä valita rauhallinen paikka ja aika. Niin kauan kuin itsetyydytys ei haittaa tavallista arkielämää tai terveyttä, voi sitä harrastaa silloin, kun itselle sopii. Lisätietoa seksivälineistä ja niiden puhtauden huoltamisesta löydät täältä.
Teillä taitaa olla äidin kanssa avoimet välit. Onkin hyvä, että on joku ihminen, olipa se sitten äiti, tai joku muu, jolle voi puhua omista asioistaan. Halutessasi saat lisää tietoa murrosiästä myös täältä.
Hyvää jatkoa sinulle!
Maija Nieminen