Ope
Hei olen 14v poika ja ihan tosi rakastunut ja ihastunut mun opeen joka on nainen ja mua paljon ainakin 10v siis vanhempi. Oon ollut ihastunut jo tosi kauan ja pelkään jo nyt kun yläkoulu loppuu ja hän ei oo enää mun ope. Tiedän että tää ei oo oikein mutta en voi olla ajattelematta openi tissejä ja pimppiä ja millainen hän on alasti. Halusin vain pussailla hänen kanssaan ja tehdä ehkä vähän muutakin. Oon epätoivonen enkä tiiä mitä tehdä kun ei tästä voi ees kertoo kelleen vaikka ajattelen häntä koko ajan. Mietin muutenkin että oonko ihan pervo kun mua kiinnostaa vanhemmat tytöt ja naiset. Oon miettinyt että pitäiskö sanoo opelle ja jutella tästä, mutta en tiedä onko sekää hyvä idea. Mitä voisin tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihan luonnollista että ihastumisia syntyy; joskus kyseessä voi olla omaa ikää lähellä oleva henkilö, joskus taas vähän vanhempi henkilö. Et siis ole pervo, vaikka olet opettajaasi ihastunut. Myöskään vanhemmista naisista viehättyminen ei tee kenestäkään pervoa.
Ajoittain voi tuntua kovin turhauttavalta olla ihastunut henkilöön, joka ei työnsä ja ikänsä puolesta voi vastata tunteisiisi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettet sinä saisi fantasioida opettajastasi. Fantasiat ovat jokaisen oma juttu ja niissä on kaikki sallittua.
Voit toki tunnustaa opettajallesi ihastuksesi, mutta kuten sanottua, hän ei valitettavasti voi vastata tunteisiisi työnsä ja ikänsä puolesta. Voisiko sinua helpottaa asian tunnustaminen jollekin toiselle henkilölle? Henkilön ei tarvitse olla kukaan kaverisi, myös aikuisille voi puhua. Ja moni aikuinen mies on ollut tilanteessasi aikanaan, senkään puolesta ei siis tarvitse ujostella jollekulle aikuiselle puhumista. Aikuisilla voi olla myös vinkkejä siihen, miten kestää sen, kun toista ei enää näe. Onneksi voi palata ainakin mielikuvissaan näihin yläkouluhetkiin ja fantasioida niistä.
On ihan ymmärrettävää, että mietityttää, miten pärjää jatkossa, kun ei näe enää ihastustaan. Onneksi tähän on vielä aikaa ja kuka tietää, millainen tilanne on enää vuoden päästä. Murehtimalla saattaa pilata niin tulevaisuutensa kuin tämänkin hetken. Ehkäpä siis voit ainakin nauttia näistä ajoista ja muistoista, joiden avulla sitten jaksat tulevaisuudessa, vaikka yläkoulu loppuukin. Elämällä on sinulle varattuna varmasti mitä ihanampia kohtaamisia uusien ihmisten kanssa, joten luota siihen, että ihastuttavia ihmisiä tulee vastaasi yläkoulun jälkeenkin.
Jos asia vielä mietityttää sinua ja kaipaisit henkilöä, jolle puhua luottamuksellisesti ihastumisestasi, voit soittaa neuvontapuhelimeemme. Myös Poikien Puhelimen puoleen voit kääntyä. Tsemppiä sinulle jatkossa!
Maija Nieminen