Päädyin jokin aika sitten uteliaisuudesta eläinpornosivulle. Huomasin että se kiihotti...
Päädyin jokin aika sitten uteliaisuudesta eläinpornosivulle. Huomasin että se kiihotti minua ja olen nyt käynyt kyseisellä sivulla useasti. Minua kuitenkin ahdistaa asia koska se tuntuu väärälle sekä sairaalle. Pelkään myös että joku saa tietää asiasta. Onko eläinpornon katsominen laitonta? Yleisesti hyväksyttyä se ei ainakaan ole ja eläimet todennäköisesti kärsii kun pornoa tehdään. Oikeassa elämässä en ikinä koskisi eläimeen. Olo tuntuu likaiselle ja haluaisin unohtaa koko eläinpornon.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Eläinpornon katsominen ei ole laitonta, mutta sen levittäminen ja jälleenmyynti on. On hyvin tavallista, että ihminen uteliaisuudesta päätyy katsomaan monenlaista materiaalia netissä. On myös normaalia tuntea kiihottumista, vaikka samaan aikaan tuntisi esimerkiksi ahdistusta. Emme voi valita mistä kiihotumme, mutta voimme valita toimintamme ja tekomme. Et ole tehnyt mitään väärää katsoessasi eläinpornoa.
Eläinpornosta kiihottumisesta ei tarvitse tuntea itseään sairaaksi, likaiseksi tai vääränlaiseksi. Ihmisellä on kyky kiihottua hyvin monenlaisista asioista. Jos huomaa, että eläinseksi on asia, josta kiihottuu, siitä voi kehittää omia mielikuvia ja fantasioita, tai muistella näkemäänsä pornoa, jos sitä ei halua enää katsoa. Fantasioissa eli mielikuvissamme voimme ajatella mitä vain turvallisesti, sillä ajatukset eivät ole tosiasioita eivätkä ajatukset satuta ketään. Ajatus on eri asia kuin teko. Fantasiamaailma voi olla rikas, mielikuvituksekas ja jännittävä. Omista fantasioista on lupa nauttia. Voit lukea lisää fantasioista täältä.
Neuvonnan tiimi