Parinvaihto
Hei,
Olen pitkässä avioliitossa oleva 35vuotias nainen. Olemme mieheni kanssa ruvenneet ajattelemaan, että parinvaihto voisi olla mukavaa piristystä. Mietin kuitenkin, että miten se pitkässä juoksussa vaikuttaisi parisuhteeseemme ja esimerkiksi herättäisikö se mustasukkaisuutta.. Onko Suomessa kyseisiä parinvaihtobileitä?
Toinen mitä olemme pohtineet on se, että mieheni olisi maksullisen naisen kanssa . Se tuntuu ajatuksena kiihottavalta. Mutta mistä tietää, että kyseinen nainen tekee työtään vapaasta omasta tahdostaan? Emme todellakaan tahdo satuttaa/riistää kenenkään elämää. Onko olemassa ns. maksullisia miehiä?
kiitos vastauksistanne!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit, että pitkä parisuhteenne kaipaisi piristystä ja pohdit eri vaihtoehtoja. On pareja, jotka ovat löytäneet parisuhteeseensa uutta kipinää parinvaihdon ansiosta. Parinvaihto voi parhaimmillaan olla upea ja suhdetta kasvattava kokemus. Jos parinvaihtoon päädytään, on tärkeää että kumpikin osapuoli on varma ja tietoinen siihen liittyvistä mahdollisista huolista, kuten mustasukkaisuudesta. Olisikin hyvä keskustella asiasta perinpohjaisesti ja sopia yhteiset periaatteet, joiden mukaan toimitaan.
Jos parinvaihto herättää epävarmuuden tunnetta voi asian kanssa edetä askel kerrallaan. Toisen parin kanssa voi aluksi käydä esimerkiksi kahvilla ja tunnustella millaisia tunteita tilanne herättää. Mikäli haluatte jossakin vaiheessa käydä parinvaihtobileissä, niin Suomessa niitä järjestetään ainakin isoimmissa kaupungeissa.
On hienoa, että otatte huomioon maksulliseen seksiin liittyvät eettiset kysymykset. Suomessa on useita seksityöntekijöitä, jotka tekevät työtä ilolla ja omasta vapaasta tahdostaan. Ihmiskauppaan viittaava merkki saattaa olla esimerkiksi se, jos seksityöntekijä ei osaa suomen- tai englanninkieltä juurikaan. Viimeisenä kysyitte, onko olemassa ns. maksullisia miehiä. Kyllä, myös miehet tarjoavat maksullisia seksipalveluita.
Raisa Hyväri, Anna Ahtiainen, Marja Heikkinen & Oona Turunen