Pimpin ahtaus
Mikähän on vikana, kun pimppi tuntuu niin ahtaalta? Olen useamman kerran kokeillut sormettaa itseäni. Yksi sormi mahtuu sisään ihan hyvin. Kahta sormea en ole saanut sopimaan. Olen ollut kiihottunut aina kun olen tätä kokeillut. Pimppi on tuntunut oikein liukkaalle. Yhdyntä ei onnistu varmasti, pippeli ei sisääni menisi. Olen fantasioinut, kuinka pippeli liukuisi pehmeästi sisälleni. Onko se ollenkaan mahdollista? Mitä pitäisi nyt tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että olet yrittänyt tutustua kehoosi. Ei hätää, vaikka pimppiin ei mahtuisikaan kahta sormea. Keho muovautuu hiljalleen kohti aikuisen kehoa ja joskus pimppiin ei mahdu ensin kuin yksi sormi. Omaa kehoaan tulee kunnioittaa ja jos sisälle ei mahdu kuin yksi sormi, ei kannata väkisin satuttaa itseään yrittämällä laittaa kahta sormea sisään.
Joillakin kuvaamasi tilanne saattaa johtua immenkalvon ahtaasta aukosta. Jos aukko on ahdas, voi sormen tai esimerkiksi tamponin laittaminen sisään tuntua hankalalta tai mahdottomalta. Aukkoa voi kuitenkin yrittää venytellä puhtain, vaseliiniin kostutetuin sormin. Venyttelyjä ei kannata tehdä liian voimakkaasti, vaan hellästi etenemällä. Heti ensimmäisellä kerralla venyttely ei tavallisesti tuota tulosta, mutta pikkuhiljaa venyttelyt voivat helpottaa tilannetta. Kaikkein tärkeintä on kuunnella kehoaan ja välttää kosketusta, joka aiheuttaa kipua. Muita huomioitavia seikkoja, jotka auttavat onnistumisessa, ovat vielä kehon ja mielen rentoutunut tila, sopiva liukasteen käyttö sekä hyvä asento.
Pippelin sisään liukumisesta on sallittua fantasioida. Monilla pippelin sisään vieminen onnistuukin sitten, kun immenkalvon aukko on venynyt ja keho ei esimerkiksi ole jännittyneessä tilassa. On ymmärrettävää, että asia huolettaa sinua, mutta voit olla tilanteesi kanssa rauhassa. Joskus asiat helpottuvat ihan itsestään ajan myötä eikä tilanteesta sen takia kannata etukäteen stressata. Mikäli tilanne ei helpota venyttelyjen myötä tai sinulla ilmenee emättimen alueella kiputiloja tai esimerkiksi emätinkouristuksia, on hyvä varata aika gynekologin luota. Gynekologi osaa tutkia kattavammin, mikä tilanteessasi olisi kyseessä. Jos asia huolettaa sinua edelleen, voit halutessasi jutella asiasta jo nyt gynekologin kanssa.
Toivottavasti löytäisit sinulle sopivan auttamismuodon. On hyvä muistaa, että seksuaalista mielihyvää voi saada myös ilman sormettamista. Esimerkiksi hyväilemällä klitorista tai koskettelemalla itseään kehon muista kohdista, voi tuottaa itselleen nautintoa. Moni muukin on kanssasi samassa tilanteessa ja asiassa ei ole mitään hävettävää. Mikäli kaipaisit enemmän tietoa tilanteeseesi liittyen, voit aina soittaa neuvontapuhelimeemme, jossa autamme sinua mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi